Schlagervinnare och bränt gummi på Gränshandelsmarknaden i Tärnaby

Roosarna spelar, tar hjälp av Tommy Nilsson och får förhoppningsvis Hemavan Tärnabys besökare och ortsbor att dansa hela ljumma sommarnatten när Gränshandelsmarknaden går av stapeln i slutet av juli.
Dagtid river motorshowen Wheels n’Smoke loss på marknadsområdet, liksom bygdens rockande glesbygdsambassadörer i bandet Noice Makers.

Gränshandelsmarknaden i Tärnaby är bygdens stora hemvändarhelg, med många besökare och mycket som händer. Marknaden arrangeras 22-24 juli av Tärna IK Fjällvinden i samarbete med företagen på orten i form av Hemavan Tärnaby PR-förening.

-      Vi jobbar ständigt med att öka attraktionen kring Gränshandelsmarknaden, och just nu arbetar vi med att boka intressanta artister och evenemang både till marknadsscenen, festplatsen Udden och andra arenor, säger marknadskoordinator Cajsa af Ekenstam.

Många spännande inslag är redan klara. Arrangörerna hoppas att Kjell Roos dansband Roosarna, som förstärks med uppträdande av Tommy Nilsson på lördagskvällen, kommer att dra de dans- och musikintresserade till logen på Udden. Dagtid på marknadsområdet är illusionisten Peter "Vargen" Nilsson bokad för trollkonster på scenen, och det blir full fart, hög volym och bränt gummi i motorshowen Wheels n’Smoke. Mc-stunts, skotrar och Smart-bilar utlovas. På söndagen intar lokala hjältarna Noice Makers marknadsscenen med sin jubileumskonsert ”20 år av elände”.

En färgstark palett med marknadsstånd utgör marknadens hjärta.

-      Grunden till alltihop är ju att våra cirka 150 knallar kommer. Vi jobbar för ett varierat utbud, så att både besökare och försäljare blir nöjda. Sedan ingår väl vackert väder i alla marknadsarrangörers böner. Det här brukar ju vara årets stora folkfest i Hemavan Tärnaby, säger Cajsa af Ekenstam.

Mer information:
Cajsa af Ekenstam, marknadskoordinator: 0954-104 50
Mer information om Gränshandelsmarknaden »

• udden tärnaby
  • noice makers
  • motorshow
  • tommy nilsson
  • roosarna
  • logdans
  • tärnaby
  • gränshandelsmarknaden
  • evenemang

Hemavan Tärnaby PR-förening är en destinationsorganisation med ett 70-tal företag i medlemsbasen, och jobbar med övergripande marknadsföring och destinationsutveckling.