Anna Wirén, ny CMO på Hemfrid.

Anna Wirén ny CMO på Hemfrid

Hemfrid rekryterar Anna Wirén till rollen som CMO. Rekryteringen är strategiskt viktig för att kunna fortsätta stärka Hemfrids ledande position som en hållbar helhetsleverantör med marknadens bredaste utbud av rut-tjänster.

Anna Wirén kommer närmast från hotellkedjan Scandic i rollen som marknadsdirektör för den svenska verksamheten. Med närmare 20 års erfarenhet inom service- och tjänstesektorn kliver hon nu in i rollen som Chief Marketing Officer för serviceföretaget Hemfrid.

- Jag är stolt och glad över möjligheten att få bidra till Hemfrids fortsatta tillväxtresa och ytterligare stärka bolagets marknadsposition med kundupplevelsen i fokus. Hemfrid är ett spännande företag som erbjuder tjänster som ligger helt rätt i tiden, säger Anna Wirén.

Rollen är strategiskt viktig för att kunna fortsätta utveckla bolaget med fokus på en ökad digital närvaro.

- Med Annas gedigna erfarenhet, kunskap och strategiska perspektiv är hon rätt person för att fortsätta utveckla Hemfrids varumärke, kundupplevelse samt öka vår digitala närvaro. Vi är väldigt glada över att Anna har valt att börja hos oss, säger Maria Andersson, vd på Hemfrid.

Anna Wirén tillträder sin nya roll den 13 januari 2020.

Maria Andersson, vd Hemfrid.
070-425 15 22, maria.andersson@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.