Hemmakvälls styrelse och VD Stephan Andersson är överens om att det nu är rätt läge att gå skilda vägar. Hemmakväll har under de sista fem åren genomgått en transformation från att vara en marknadsledande film- och nöjeskedja till att idag vara den enda rikstäckande lösgodis- och konfektyrkedjan på den svenska marknaden. Även inom den nya nischen har Hemmakväll tagit en marknadsledande position. Styrelsen har utsett Kent Olsson som interims VD fram till att ny VD har utsetts.

”Hemmakväll har kommit till ett vägskäl där man behöver gå över till nästa fas med en ny affärsplan för kedjan. Jag har haft sju fantastiska år i Hemmakvällkoncernen och det känns helt rätt att nu lämna över stafettpinnen till någon annan som kan ta Hemmakväll vidare till nästa steg”, säger Stephan.

Vid frågor kontakta Kent Olsson, interim VD
kent.olsson@hemmkväll.se

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 700 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, samt köp- och hyrfilmsprodukter.

Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept ”En ny värld av godis” som fokuserar enbart på ätbart och presentförpackningar.