Hemnet Group gör förändringar i sin styrelse

Hemnet Group AB (”Hemnet”), Sveriges största bostadsportal, har utsett Nick McKittrick till ny styrelsemedlem.

Nick McKittrick är medgrundande och tidigare vd för Rightmove, Storbritanniens största bostadsportal, där han arbetade i 17 år. Tidigare i år avgick han som vd för homegate.ch, den ledande bostadsportalen i Schweiz, där han fortsätter sitt arbete i styrelsen liksom i styrelsen för Homegate AG:s moderbolag TX Markets.

Hemnet gör även följande förändringar i sin styrelse från och med den 6 maj:

• Erik Olsson lämnar styrelsen efter avyttringen av Fastighetsmäklarförbundets aktieinnehav i Hemnet Group AB i juni 2019.
  • Henrik Persson avgår som ordinarie styrelseledamot men blir kvar i styrelsen som suppleant och ersätter därmed Marta Suarez som lämnar styrelsen.

För mer information kontakta:
Håkan Erixon, styrelseordförande, hakan@erixonco.com
Jessica Sjöberg, kommunikationschef, jessica.sjoberg@hemnet.se, + 46 730 68 99 33

Om Hemnet Group
Hemnet är Sveriges största bostadsportal. Sedan starten 1998 har vi varit en självklar mötesplats för mäklare liksom för säljare och köpare av bostäder och fastigheter. Vår vision är att vara nyckeln till en enklare bostadsaffär. Därför erbjuder Hemnet marknadens största utbud av bostäder; flest antal potentiella köpare; produkter som möjliggör för säljare att påverka sin bostadsaffär och tjänster som ger mäklare möjlighet att stärka sitt varumärke. Vi är en av Sveriges största sajter och appar med 3.1 miljoner besökare i veckan - och sett till befolkning är vi den mest populära bostadsportalen i världen.

Staffan Tell

Presskontakt Pr-chef och talesperson Hemnet 0733-67 66 85