Årets julbok från Hemslöjdens förlag!

JULBOKEN INNEHÅLLER ALLT du behöver för att pynta, pyssla och skapa nytt till julen. Formgivaren Lotta Glave delar med sig av sin unika mönstervärld i årets julbok. Här finns allt från julgransprydnader, som toppstjärnor och smällkarameller, till kransar i olika tekniker, skinkpinnar med krus, garntomtar, julträd och pappersetiketter. Du hittar också klassiska bidrag till gottebordet som pepparkakor gjorda på fri hand, knäck och kolor.

Gör som Lotta eller låt dig inspireras till egna projekt! Allt du behöver är material som papper, tyg och garn, men även halm, tidningspapper, ätpinnar, korkar, presentpapper och annat som kan återbrukas fungerar fint.

I många år har Lotta Glave arbetat som formgivare i det egna företaget Bengt & Lotta, men också åt andra uppdragsgivare. Hennes illustrationer och glada mönster återfinns på allt från tyger och filtar till kläder, papper, ljusstakar och smycken.

VÄLKOMMEN PÅ BOKSLÄPP!
FORMEX-mässan Älvsjö 19–22 augusti
Hemslöjdens förlag monter B01:05

Hemslöjdens förlag ägs av Hemslöjden (Svenska Hemslöjdsföreningarnas Riksförbund) - en ideell organisation som har funnits i mer än hundra år. Hemslöjdens förlag ger ut böcker om slöjd. Vi vill med våra böcker inspirera och skapa lust till eget skapande. Vi använder naturmaterial, återbrukar och håller liv i kunskap om hur man tillverkar föremål som håller länge.