Hemslöjd slår nya rekord!

På en skakig mediemarknad där tidningar läggs ned eller hotas av konkurs sticker Hemslöjd ut. På ett år har tidskriften ökat sin räckvidd med 39 procent, enligt Orvesto. Med sin välsydda journalistik når man nu 61 000 läsare över hela Sverige.

– Vi är en liten redaktion som alla brinner för vårt bevakningsområde bortom slitna schabloner. Genom kvalificerad journalistik och bildjournalistisk vill vi bredda synen på handgjort skapande, säger chefredaktör Malin Vessby.

Förra året blev Hemslöjd utnämnd till årets kulturtidskrift i Norden, vann guld i Svenska Designpriset och tog hem Publishingpriset i kategorin facktidskrift för fjärde året i rad.

– För oss har det lönat sig att satsa på fördjupning, god journalistik och riktigt snygg form. Därför samarbetar vi också med några av Sveriges vassaste bildjournalister och skribenter. Dessutom har vi tidsandan med oss just nu. Alltfler intresserar sig för vårat ämnesområde, för hållbara material och alternativa livsstilar, säger Malin Vessby.