Emma Zimdahl ny delägare i Henson

Kommunikationsbyrån Henson breddar ägandet. Emma Zimdahl, content manager och sociala medier-strateg på företaget kliver in som delägare i den offensiva byrån.
– Emma är en stark drivkraft i den fortsatta utvecklingen av vårt digitala erbjudande och vi är glada över att hon kliver in som partner, säger Hensons vd Åsa Stocksén som också är delägare i byrån tillsammans med Peter Westermark, chef för insikt och opinion.

Emma har sin bas på Hensons kontor i Umeå, och arbetar med att stärka den digitala närvaron hos byråns kunder, genom såväl strategier som konkreta lösningar kring innehåll och spridning.
– Det finns ett starkt driv på Henson som gör att det känns riktigt bra att vara med på resan för att hjälpa våra kunder nå nya framgångar. Det är ett komplext kommunikationslandskap där ute och gränserna mellan olika kommunikationsdiscipliner tunnas ut. Den digitala närvaron är en viktig nyckel för att både offentliga organisationer och näringsliv ska utvecklas, säger Emma Zimdahl.

Henson är en kommunikationsbyrå med rötterna inom PR och content. Spetskompetenserna finns inom digital och kommunikativ strategi, analys och opinionsbildning. Byrån har även ett kontor i Skellefteå.
– Våra kunder finns över hela landet, men att vara baserade i Västerbotten just nu är enormt spännande, säger Åsa Stocksén. Hon fortsätter:

– Det handlar inte bara om Skellefteå och Umeå, utan även orter som bland annat Lycksele och Robertsfors. Här finns både offensiva tillväxtmål och gott om framtidstro. Men vi vet också att det finns stora utmaningar med infrastruktur och kompetensförsörjningen. Här kan kommunikationen spela en nyckelroll för att knyta samman företag med rätt personer.

• åsa stocksén
  • emma zimdahl
  • henson
  • peter westermark

Henson är en kommunikationsbyrå med rötterna inom PR. Våra spetskompetenser finns inom undersökning, opinionsbildning samt redaktionell och digital kommunikation. Vi vill vara bäst på att agera på kunskap om våra uppdragsgivares omvärld.

Emma Zimdahl

Sociala medier-strateg / Content Manager Umeå 070-555 52 31