Henson rekryterar erfaren journalist

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2016 09:00 CET

Prestigerekrytering av PR-byrån Henson. Daniel Bergeman stärker content marketing-satsning.

– Oavsett kund eller bransch så vill alla stärka sitt digitala avtryck och de egna och förtjänade kanalerna är förstås oerhört viktiga. Mitt jobb är att ta fram innehåll som engagerar våra kunders intressenter, säger Daniel, som kommer närmast från förlagsbranschen och har drygt 20 års erfarenhet som journalist från både branschpress, dags- och kvällspress.

För elva år sedan slog Henson upp portarna med två medarbetare. Numera har Henson elva anställda fördelat på kontoren i Skellefteå och Umeå. Kundbasen som omfattar såväl privata företag inom både B2B och B2C, intresseorganisationer samt offentligt ägda verksamheter.

– De som skapar innehåll behöver vara mångsidiga och ha ett naturligt sätt att arbeta med både text, bild och rörligt. Daniel har precis den förmågan, säger Åsa Stocksén, vd på Henson.

Rekryteringen är också ett led i att stärka erbjudandet kopplat till content marketing, en disciplin inom kommunikation som fokuserar på att skapa värdefullt och relevant innehåll till en tydlig målgrupp.

– För oss har egna kanaler alltid varit naturligt att jobba med, utöver de förtjänade såsom redaktionell publicitet. Men det finns intressant nytänkande inom content marketing, kopplat till digital kommunikation och mätbarhet. Det har vi tagit vara på i utvecklingen av vår verksamhet, säger Åsa Stocksén.

Henson erbjuder content och PR som stärker relationen till dina intressegrupper, förflyttar dina viktigaste frågor i rätt riktning eller förändrar synen på ditt varumärke.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.