Punk på mejeriet  med TREVOLT & ATLAS LOSING GRIP

Punk på mejeriet med TREVOLT & ATLAS LOSING GRIP

De senaste årtionden har Lund kanske inte gjort sig känt för att leverera när det gäller den lite hårdare musiken. Något är dock på väg att hända. Med nytt rock hak på spisen, klubbar som Jackhammer på Mejeriet och den nya bubblaren; Facebook gruppen  "A Thousand punks makes a difference! Mer punk på Mejeriet!" är något definitivt på väg att hända. Redan nästa fredag smäller det rejält när två av traktens punkstoltheter slår sig samman för en riktigt lovande kväll på mejeriet.

Fredag 26/2 2010
Mejeriet, Stora Södergatan 64 i Lund
Entre: 40:- / inget förköp
18 år

ATLAS LOSING GRIP
Trots att de knappt funnits till längre än ett halv decennium har dessa Lunda-punkare redan hunnit med en rad skivläpp och turnéer. Debutalbumet Shut the World Out kom 2008 och följdes upp under 2009 av EPn Watching the Horizon, då med den smått legendariske Rodrigo Alfaro (Satanic Surfers, Venerea, Enemy Alliance) på lead-sång! Med denna ruggigt solida line-up tar de sig nu an Europa och allt annat bortanför horisonten.

Nu firar de på hemmaplan genom att ordna med en rejäl brakfest tillsammans med Malmös stoltheter tillika goda vänner - Trevolt. Kom och se!

TREVOLT
...är en trio som spelar melodiös punkrock med sång på skånska. Med influenser från 90-talets svenska punkvåg och 80-talets amerikanska punkrock har de skapat en egen stil, en fri stil. Lägg där till en trippelinjektion av poppunk, skatepunk och trallpunk och vi börjar närma oss ett försök till genredefinition. Trevolt startades upp i slutet av juni 2008 i Malmö och bandets 3 medlemmar har sammanlagt 35 år bakom sig inom punk/rock. Fullängdsdebuten "I All Hast" släpps den 26:e mars 2010 på Heptown Records. Om turen är på Trevolts sida så borde den ha hunnit komma, rykande färsk från tryckeriet. Är detta fallet så kommer du att kunna smygköpa skivan innan släpp. 15 låtar av högklassig skånsk punk!

TREVOLT på scenen kl 23:00
ATLAS LOSING GRIP på scenen kl 24:00
Efter konserterna spelar DJ SMILE (Andy-Satanic Surfers/Sista Sekunden) punkdängor fram till 03 - då festen fortsätter ut på gatan.

-------------------------------------------------------------
Håkan Larsson / HepTown