Record Store Day - Musikaffären är inte död

Record Store Day - Musikaffären är inte död

16 april går Sveriges skivbutiker samman och deltar i den årliga internationella Record Store Day. Syftet är att sätta fokus på den unika bredd och det djup, i både kunskap och sortiment, som finns hos alla entusiastiska skivhandlare runt om i landet och att fira kärleken till musiken.

Det kommer att vara livespelningar, skivsigneringar och utvalda produkter till specialpriser under hela veckan. Record Store Day inleddes 2008 med att Metallica gjorde ett live framträdande i skivaffären Rasputin Music i San Francisco.

• Record Store Day på HepCat Store lördagen den 16 April
      • Sankt Lars väg 21 i Lund
      • Öppet: 11.00 – 16.00
      • Live i butiken: 12.00 The Men, 14.00 Zerox

Tillsammans med Record Heaven och HepTown Records passar HepCat Store på att plocka fram sina heta alster av vinylskivor och CD och annat spännande i musikväg för att visa att skivmarkanden inte avstannat helt utan blomstrar i kretsar av musikälskare och musiker.

Givetvis så hoppar en del Lunda historiska profiler med på tåget och spelar med sina respektive band live i HepCat butiken på det anrika Sankt Lars området.

Spelar gör The Men (medlemmar från bl.a. Sinners, Girls, Colubrids, Thee Expression och Varanteatern) tillsammans med Zerox (medlemmar från bl.a. Sinners, Langhorns och Rädsla). Så vill man se att det finns ett starkt kulturliv i Lund är detta ett bevis på att det sjuder i underjorden och man sparkar fortfarande uppåt!

Samtidigt passar Hepcat på att till den 16 april släppa lite Pop Stad Lund merchandise, bl.a. en T-shirt till kommande utställningen på Kulturen i Lund som äger rum till hösten - ”25 år som förändrade en stad – och om alla oss som förändrades med den”. Det kommer att vara snyggt, uppkäftigt och välpaketerat.

The Men som i år firar 10 årsjubileum har hittills gett ut tre album samt flera singlar och bl.a. på YouTube uppmärksammade videor. Bandet spelade nu i januari två spelningar i Australien.
Bandets tredje album 'Four Good Men And True' släpptes i mars 2010 av Heptown Records, skivbolaget huserar i samma hus som HepCat butiken.
The Men är Sven Köhler, sång & munspel (f.d. The Sinners) Ola Främby, bas & kör (f.d. The Girls) Olof Wallberg, gitarr & kör (f.d. Colubrids, Varanteatern) Niklas Kilenstam, trummor (f.d. Thee Expression).
www.themen.se

Zerox är gräddan av en stor del av Lunds musikliv som serverar 77-punk, new wave & powerpop för de upplysta utvalda av visa män..

Med över 100 år sammanlagd erfarenhet levererar de fyra grabbarna (Rikard Swärdh, Mats Liljegren, Henki van den Born och Ruben Sjöström) en intensiv och rå rockshow. Du kanske hört talas om The Sinners, Langhorns och Rädsla? I Zerox får ni en bra bit av dem alla…..

Kontakta oss gärna för mer info, demos och pressbilder:

HepCat Store
Robert Göthe