Skandinaviens främsta Johnny Cash coverband Johnny Horsepower hyllar mannen i svart

Den 26:e februari skulle en av våra största ikoner inom Countrymusiken fyllt 80 år. Vi pratar självklart om the one and only, Johnny Cash. The Man In Black. Vi bestämde oss för att fira detta tillsammans med ER, HepCat Store, Matmakarna, Dj.Undertaker och det fantastiska Cash coverbandet Johnny Horsepower. Det blir BBQ, livemusik, bra erbjudanden från HepCat Store och trevligt umgänge denna speciella söndag.

www.hepcat.se

•  Den 26:e FEBRUARI
  • JOHNNY CASH 80 ÅRSDAG
  • ÖPPET: 12-16
  • Inträde: fritt
  • Live: Johnny Horsepower(DK)
  • HepCat Store, Sankt Lars väg 21, 222 70 Lund

JOHNNY HORSEPOWER

Skandinaviens främsta Johnny Cash coverband. En trio spm spelar Johnny Cash låtar från mitten av 50-talet fram till 60-talets slut. Johnny Horsepower är en autentisk Country/Rockabilly trio med Denis Joplin som frontfigur. Förutom Denis består denna trio av Tim Christensen på ståbas (Känd från Pranksters, Nekromantix, Godless Wicked Creeps m.fl)och André på lead guitar. Johnny Horsepower's uppträdanden - the looks and sound – är en hyllning till Mr. Cash and The Tennessee Two (från tidigt 50-tal och framåt).

www.myspace.com/johnnyhorsepowercashcover

OM JOHNNY CASH

Johnny Cash har varit själva definitionen för Countrymusik de senaste 40 åren. Från början var hans unika mix av Hillbily, Gospel och Blues perfekt för Sam Phillips Sun Records där han bl.a spelade in klassiska låtar som ”Folsom Prison Blues” och ”I Walk The line”. Han blev därefter signad av Columbia Records och påbörjade därmed en av de mest anmärkningsvärda musikkarriärerna under nittonhundratalet. Omvandlingen till The Man In Black gjorde att Johnny under trettio års tid ständigt bröt reglerna och flyttade gränserna för vad traditionell Countrymusik stod för. Han blev därmed den ultimata hjälten och arketypen för genren.

Ingen annan har berört musikens värld så som Johnny Cash. Han är hittills den enda person som blivit invald i The Country Music Hall Of Fame, The Rock And Roll Hall Of Fame OCH The Songwriter's Hall Of Fame. Hans namn har blivit synonymt med kampen för de utsatta och förtryckta, och bilden av The Man In Black är lika starkt förknippad med Amerika som The Stars And Stripes. Johnny Cash ÄR Amerika!!