IDUN Minerals AB flyttar produktion från Asien till Sverige genom nytt samarbete med Emballator

I slutet av 2020 inledde Emballator ett nytt samarbete med IDUN Minerals AB. Skönhetsföretaget har sedan tidigare producerat all
sin formula för hudvård i Sverige men produktionen av förpackningarna har skett i Asien.
Nu har IDUN Minerals valt att satsa på en helsvensk produktion av sina nylanserade hudvårdsprodukter.

Emballator Tectubes i Hjo tillverkar tuberna som används i den nya hudvårdserien.
Tuberna är tillverkade i en PE-plast gjord av förnybar råvara. Förpackningen är dessutom fullt
återvinningsbar. Något som går i linje med skönhetsföretagets målsättning att skapa ett sortiment av produkter där enkelhet och
miljö står i fokus. Produkterna ska vara genomtänka, innehålla få ingredienser och vara miljövänliga.

För konsumenten kommer samarbetet med Emballator, inte bara att innebära en mer miljövänlig produkt med nydesignade förpackningar, utan även ett lägre pris. Detta genom minskade transporter och en ny optimerad design.