Black Tower Organic Smooth Red - ett naturligt val för veganer!

Black Tower Organic Smooth Red - ett naturligt val för veganer!

Från vingården där druvorna odlas till källaren där vinet produceras, är Black Tower Organic Smooth Red ett vin som produceras ekologiskt och helt utan animaliska produkter.

De flesta veganer är medvetna om att vin även kan innehålla animaliska produkter såsom gelatin, äggvita och husbloss som används för att klarna vinet och ge den en slät och rundad yta. Black Tower Organic Smooth Red använder endast rena ekologiska produkter som det vegetabiliska extraktet tannin och bentonit som är ett naturligt lermaterial som dessutom ger samma goda smak. Slutresultatet är ett utmärkt vin som veganer, liksom många av dem som lider av allergier, kan ha förtroende för att avnjuta till fullo.

Black Tower Organic Smooth Red framställs utan syntetiska material eller genteknik både under odling och vinframställning. Naturliga gödselmedel och organisk kompost används i jorden för att göda, skydda och stärka vinrankorna.

Inget av detta äventyrar dess kvalitet och smak! Black Tower Organic Smooth Red är ett mjukt och fruktig vin med massor av röda bär. Vinet passar bra som sällskapsvin men kan även matchas väl till vegan- och pastarätter. Dessutom är vinet KRAV-märkt!

”Med hjälp av vår mångåriga erfarenhet och expertis för att framställa ekologiska och veganvänliga viner känns det som ett positivt steg framåt mot en hållbar och miljövänlig vinproduktion. Detta hoppas vi gör att våra ekologiska viner ett naturligt val för alla veganer utan att för den delen kompromissa i smak”,

säger Alex Rittlinger, Reh Kendermann s Joint Managing Director.

Black Tower Organic Smooth Red

Artikelnummer: 78405

För mer information vänligen kontakta Anneli Sjöblom, Tel: 08-508 99 872 eller anneli@hermanssonco.se. www.hermanssonco.se