Det svenska ginundret går på export

Hernö brenneri lanserar inom kort Swedish Excellence på den brittiska marknaden tillsammans med en av Storbritanniens största återförsäljare av spritdrycker, Speciality Drinks Ltd.

Samarbetet kommer som en följd av en mycket lyckad och uppmärksammad resa till London i början av februari där Hernö brenneri bland annat arrangerade en Gin School hos Charlotte’s Bistro, den just nu hetaste mötesplats för ginentusiaster i London.

- Samarbetet med Speciality Drinks ger oss möjligheten att erbjuda vårt gin via Storbritanniens största onlinehandelsplats för spritdrycker, The Whisky Exchange, samt till deras upparbetade kundkrets av restauranger, hotell och barer. Vi har sedan lanseringen i Sverige haft märkt av en alltjämt ökad efterfrågan från utlandet och i synnerhet Storbritannien varför det känns väldigt spännande att lansera det svenska ginundret i detta skede, säger Jon Hillgren grundare och vd.

Swedish Excellence är ett modernt gin med en rund och len smak, tydlig enbärskaraktär, fräsch citruston och en blommighet som passar utmärkt i eget majestät eller som ingrediens i en fräsch drink.

För ytterligare information kontakta:

Jon Hillgren, vd och grundare
0732744493, jon@herno.se

w: www.herno.se

fb: https://www.facebook.com/hernobrenneri

tw: @HernoGin

• Food, Drink

• products
  • corporate

Skapad, inte tillverkad.

Swedish Excellence skapas för hand av ekologiska naturliga ingredienser tillsammans med vår handslagna kopparpanna Kierstin i vårt bränneri i byn Dala strax utanför Härnösand i Ångermanland.

Utifrån ekologiska råvaror skapar Hernö brenneri unika destillerade drycker för genuint dryckesintresserade. Vi lägger mycket tid i vårt skapande för att ta fram produkter så välsmakande att det är överflödigt att blanda ut dem med något annat.

Swedish Excellence finns tillgänglig i beställningssortimentet och på hyllplats i Systembolagets butiker i Härnösand, Timrå, Birsta och Sundsvall (artikelnummer 86927).