Hernö Gin vald till årets produkt i Norden för andra året i rad vid Bartenders’ Choice Awards 2018.

Årets Produkt 2018 är Hernö Gin, det står klart när den nordiska barscenen röstar fram sina favoriter i den globala kategorin i Bartenders’s Choice Awards. Det är andra året i rad som Hernö Gin föräras utmärkelsen i den tävling som anses vara den mest prestigefulla i sitt slag i Norden. En jury bestående av 300 yrkesaktiva bartendrar och dryckesexperter utser vinnaren bland nominerade från Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Bartenders’ Choice Awards skapades av bartendrar för bartendrar i syfte att höja branschstandarden i Norden genom att lyfta fram de aktörer som tillsammans bidrar till en blomstrande cocktailkultur. Juryn i 2018 års upplaga av tävlingen utgörs av 300 erkända profiler från sprit- och cocktailbranschen och priset delas ut vid en gala på Grand Hôtel i Stockholm den 16 december.

– Det värmer oerhört mycket att bli vald av hängivna och ambitiösa yrkesproffs som får ut det bästa av våra produkter och serverar det till sina kunder i barer över hela Norden. Jag känner mig så hedrad och vill tacka alla skickliga bartenders som lyfter Hernö Gin till fantastiska smakupplevelser i sitt dagliga arbete, säger Jon Hillgren, grundare och vd, Hernö Gin.

Bekräftelse på en smakprofil som håller i längden.

Hernö Gin har funnits på marknaden i sex år och har under den tiden hunnit etablera ett starkt varumärke inom superpremiumgin-segmentet. Världens bästa gin, bästa gin i Asien samt världens bästa Gin & Tonic är några av de drygt åttio master- och guldmedaljer som gör Hernö Gin till Europas mest prisbelönta gin 2013–2017.

– Att bli krönt till vinnare av Årets produkt för andra året i rad är en bekräftelse på att våra produkter har en långsiktig profil och en hållbar karaktär, helt i linje med vår strategi. Med utmärkelsen hoppas vi nå ökad kännedom och ta plats på hyllan i ännu fler cocktailbarer i Norden, avslutar Jon.

• Food, Drink

Hernö Gin är Sveriges första renodlade gindestilleri, grundat 2011. I dag är Hernö Gin Europas mest prisbelönta gin, krönt till världens bästa gin 2017 och 2018 samt Best Gin in Asia 2018. Fler goda exempel på framgångar i några av världens mest prestigefulla dryckestävlingar: World’s best Gin 2017 och 2018, World’s best London Dry Gin 2017, World’s best Gin & Tonic 2016, San Fransisco World Spirits Competition Double Gold 2017 och Gin Producer of the Year både 2017 och 2016 är några av dem.