Hero utvecklas med ny seniorkonsult

Jonas har lång erfarenhet inom digitala medier, men har också arbetat brett som kommunikationsstrateg. Han kommer senast från en roll som strateg och planner på den digitalt inriktade kommunikationsbyrån Ottoboni, där han varit i åtta år. Jonas har också erfarenheter från rollen som digital strateg inom den offentliga sektorn och har jobbat mycket med kvalitativa undersökningar.

- Det ska bli roligt att sätta mina kunskaper i ett nytt sammanhang. Hero är en väldigt kompetent byrå som fortsätter att utvecklas på ett genomtänkt sätt. Hero får ofta en central roll i många större samarbeten genom en välavvägd blandning av strategiskt tänkande och kreativt hantverk. Det lockade mig och ger nya intressanta möjligheter, säger Jonas Arenius.

På Hero kommer Jonas att arbeta som seniorkonsult inom opinionsbildning och företagskommunikation, med ett särskilt fokus på att utveckla byråns digitala erbjudande.

- Med Jonas blir vi ännu bättre på de digitala delarna. Men Jonas är mångsidig, en bred förståelse för all kommunikation är det som gör att vi är så bra på det större pusslet. Vi är väldigt glada att han valde att börja hos oss, säger Carolina Anestam, VD.

Hero har återigen gått till final i Årets Byrå 2015, Sveriges största kvalitets- och branschstudie bland kommunikationsbyråer. Vinnarna utses den 11 februari.

Under 2015 har Hero Kommunikation fortsatt de mångåriga samarbetena med Vårdföretagarna utifrån plattformen Vi gör skillnad (Spinn-nominering för Mytpolisen i kategorin ”Integrerad kampanj) och Svensk Fågel genom kampanjen Gula Pippin (vinnare av Spinn-silver i kategorin ”Årets varumärkes­byggare”).

Liksom tidigare fortsätter byrån även att arbeta tillsammans med ATG, Stockholm Business Region, Sony PlayStation, Wistrand Advokatbyrå, BSK Arkitekter, Rioja och SPF Seniorerna. Nya uppdrags­givare är bland annat Svenska Retursystem och Menigo.

Jonas Arenius, seniorkonsult Hero Kommunikation
0725-891 491, jonas@herokommunikation.se