Svenska Turistföreningen väljer Hero Kommunikation

Under 2015 fortsätter Svenska Turistföreningen (STF) satsning på att utveckla sitt varumärke, kommunikation och opinionsbildning. Hero Kommunikation är ny samarbetspartner för STF i utvecklingsprocessen och som rådgivare kring detta.

STF vill få människor att upptäcka Sverige och göra det otillgängliga tillgängligt. Vi vet att det finns mer att upptäcka vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället. Sedan några år tillbaka arbetar vi med att både förnya och förtydliga STF, föreningens roll och vårt erbjudande. Vi lyfter fram det nya, samtidigt som vi bevarar alla positiva associationer många redan har till STF, säger Sylvia Nylin, vice Generalsekreterare/Chef Kommunikation & Försäljning på STF.

STF driver redan idag ett innovativt kommunikationsarbete. Ett exempel är kampanjen Stötta Kungsleden där folk kan engagera sig och bli fadder till en eller flera metrar av Kungsleden. Syftet är att leden ska vara tillgänglig även i framtiden och att lyfta viktiga frågor som ledernas underhåll, friluftsliv och rennäringen.

Tillsammans med Hero Kommunikation tar STF nu fram en handlingsplan för att bli en starkare samhällsaktör och kunna göra ett större avtryck i samhällsdebatten. Hero och STF kommer också samarbeta i ett projekt med att aktivera och öka engagemanget för STFs värdegrund i organisationen.

Att arbeta med duktiga och drivna kunder som har höga ambitioner är alltid roligt. Här är det en organisation med viktiga frågor som ekoturism och allemansrätt. Att få fler att förstå vilken potential som finns i STF känns väldigt stimulerande, säger Karin Hagman, kundansvarig på Hero Kommunikation.