Rekord igen för Hero Kommunikation

2014 blev ett nytt rekordår för Hero Kommunikation med en byråintäkt på 16,1 miljoner jämfört med 13,1 miljoner för föregående år, en ökning på 22 procent. Omsättningen ökade till strax över 20 miljoner. Hero fortsatte under året att vinna uppdrag med ett brett ansvar. Nya kunder inkluderar ATG, STF, Skolverket och rekryteringsföretaget Hays.

Byråns långvariga samarbeten har samtidigt fortsatt med exempelvis Vårdföretagarna, Svensk Fågel, Sony, Stockholm Business Region, Sony PlayStation, Wistrand Advokatbyrå, BSK Arkitekter, Rioja och SPF Seniorerna.

- Viktigast som alltid är att vi har nöjda kunder. Vår förmåga att se till helheten och förståelse för kundernas affär är en anledningarna till att vi får så stora förtroenden. Vår uppgift är att lösa ett problem, och då samarbetar vi gärna även med byråer från andra discipliner om det behövs, säger VD Carolina Anestam.

I branschtävlingen Spinn var Hero nominerade till årets bästa integrerade kampanj med ”Den Gula Pippin”, för branschorganisationen Svensk Fågel. En omfattande satsning som riktas till såväl konsumenter som opinionsbildare. Som Vårdföretagarnas kommunikationsbyrå lanserades ”Vi gör skillnad!” – ett upprop för modern välfärd där privata och offentliga alternativ får fortsätta samverka.

- Vi arbetar mer otraditionellt med opinionsbildning, i kombination med såväl folkbildning som gräsrotsrörelser. Lösningarna handlar också lika ofta om digitala medier, filmer och köpt media som mer traditionella PR-aktiviteter, säger Carolina Anestam.

Hero mäter regelbundet hur nöjda kunderna är och är stolta över medelbetyget 4,7 av 5 möjliga. Hero gick också till final i ”Årets byrå”, en kundundersökning som analysföretaget Regi genomför.

Carolina Anestam, VD Hero Kommunikation
carolina@herokommunikation.se