Foto: Max Woxberg

11 000 gratisresor med Hertz Freerider under 2018

Gratistjänsten Freerider har varit en stor framgång för Hertz sedan starten 2006. Förra året gjordes nästan 11 000 envägsresor och medlemsantalet ökade med 7 500 personer. De vanligaste sträckorna är till och från de tre storstadsregionerna och större universitetsorter.

I år är det 13 år sedan Hertz lanserade Freerider som ett gratisalternativ för envägsresor. Tjänsten har varit en succé sedan starten. Under 2018 gjordes nästan 11 000 gratisresor, vilket var en ökning med 17 procent jämfört med föregående år. Dessutom tillkom 7 500 nya medlemmar. De vanligaste sträckorna är till och från Stockholm, Göteborg och Malmö samt de större universitetsorterna.

– Genom åren har vi ofta fått frågan om Hertz Freerider är för bra för att vara sant. Men det är verkligen ett klassiskt win-win-koncept. Vi får tillbaka våra bilar, samtidigt som medlemmarna får åka gratis, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz.

Hertz Freerider lanserades 2006 som ett gratisalternativ för dem som är flexibla med restiderna och kanske har en tunnare plånbok. Bilarna kan bokas på envägssträckor mellan olika orter och första tanken bränsle ingår.

– Jag vill passa på att rikta ett stort tack till alla medlemmar som transporterar våra bilar kors och tvärs över Sverige. Nu tittar vi på nya tekniska lösningar som ska göra det ännu smidigare att använda tjänsten, säger Anders Tärnell.

För mer information om Hertz Freerider, se www.hertz.se/freerider.

Anders Tärnell, marknadschef Hertz, mobil 0708-52 99 24, e-post anders.tarnell @hertz.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Car Corporation. För mer information, besök www.hertz.se.