Hertz firar 90 år med stor rea på hyrbilar

Hertz firar 90 år med stor rea på hyrbilar

Hertz Biluthyrning fyller 90 år i september och firar födelsedagen med att ge bort 9 000 födelsedagspresenter i form av fria hyresdygn och rabatterbjudanden till sina kunder. Födelsedagskampanjen startar den 22 september och pågår under ett år i ett flertal europeiska länder.

Hertz lanserar en stor födelsedagskampanj för att fira att det nu i september är 90 år sedan företaget startade sin biluthyrningsverksamhet i Chicago, USA. Under kampanjperioden kommer Hertz att ge bort 9 000 födelsedagspresenter i form av fria hyresdygn, rabatterbjudanden med mera till sina kunder. Födelsedagsfirandet äger rum i Sverige och ett flertal andra europeiska länder med start den 22 september och ett år framåt.

Företaget inleder födelsedagskampanjen med att överraska 1 000 kunder med en veckas bilhyra för endast 90 kronor. De kunder som gör en förskottsbetald bokning via www.hertz.se mellan den 22 september och 7 oktober 2008 samt hämtar ut hyrbilen mellan den 23 september och 15 december har chansen att få en av de billiga veckohyrorna*. Dessutom kommer Hertz, i samarbete med Lufthansa, att dela ut 1 000 poäng inom Lufthansas lojalitetsprogram Miles & More för bilhyror som bokas online mellan den 22 september 2008 och 31 januari 2009*.

Fler överraskningar kommer att dyka upp under året, exempelvis 90 procents rabatt på weekendhyror, fria hyresdygn och uppgraderingar, kostnadsfri hyra av Hertz bärbara DVD-spelare och mycket mer.

- Vi är tacksamma för alla våra kunder som har hjälpt oss att etablera, utveckla och leda biluthyrningsbranschen under de senaste 90 åren. Vi kunde inte komma på ett bättre sätt att fira vårt 90-årsjubileum än att ge bort 9000 födelsedagspresenter till våra kunder - en rea i den här omfattningen har aldrig tidigare skådats i hyrbilsbranschen, säger Lesley Lindberg, Vice President of Marketing på Hertz Europe.

Tina Ringius, pressansvarig, Hertz, telefon:08-657 30 11, mobil: 0709-18 96 00, tina.ringius@hertz.se

Hertz är världens ledande biluthyrningsföretag med över 7 500 uthyrningsstationer i 150 länder runt om i världen. Hertz hyr ut en bil per sekund dygnet runt vilket motsvarar cirka 32 miljoner bilar om året. Företaget grundades 1918 i Chicago och var då världens första biluthyrningsföretag. Hertz Sverige är ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information, besök gärna www.hertz.se

*Regler och villkor

1000 gömda bilar: Kampanjen är öppen för kunder från Belgien, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien för bokning av hyrbil i följande länder: Österrike, Balearerna, Belgien, Kanarieöarna, Tjeckien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Nordirland, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovakien, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien och Förenade arabemiraten. Erbjudandet gäller för förskottsbetalda bokningar via Hertz hemsida mellan den 22 september och 7 oktober 2008 för hyror genomförda mellan den 23 september och 15 december 2008. Priset på £9/€9/90 NOK/90 SEK gäller för en veckohyra av bilmodeller tillhörande bilgrupperna "Economy" eller "Compact". Erbjudandet inkluderar fria mil, självriskreducering för vagnskada (CDR) och stöld (TP), lokal serviceavgift, väg- och trafikavgift, vintertillägg (om detta tillämpas) samt moms. Erbjudandet tilldelas slumpmässigt på sjudagarshyror vid utvalda uthyrningskontor på olika hämtningsdatum. Om bokningen matchar de gömda bilarna kommer £9/€9/90 NOK/90 SEK att visas för de lyckliga vinnarna. Detta erbjudande är inte tillgängligt för Hertzanställda. Hertz erbjuder endast ett rabatterat pris per hyrbilskund. Hertz standardregler och villkor för bilhyra gäller. Erbjudandet lyder under engelsk och walesisk lag.

1000 flygmil inom Lufthansas Miles & More-program: Alla Hertzkunder som är medlemmar i Lufthansas Miles & More-program är berättigade till 1000 poäng för kvalificerande hyror på alla destinationer i hela världen. Medlemmen måste boka online via Hertz hemsida mellan den 22 september 2008 och 31 januari 2009. Så kallade "Black Out-perioder" kan tillämpas. Detta erbjudande är inte tillgängligt för anställda hos Hertz eller Lufthansa. Du kan inte få flygmil på personal-, touroperatör-, longterm- eller replacementpriser. Hertz standardregler och villkor för bilhyra gäller.