Offentliga Affärer i Almedalen!

Offentliga Affärer i Almedalen!

Varmt välkommen till Offentliga Affärers tält på Wisby Strand, Strandvägen 4! Vi startar upp alla dagar med Offentliga Affärers frukostmingel från klockan 08.30-09.00.

Vi bjuder på högaktuella föreläsare och seminarier och panelsamtal under måndag den 4 juli till torsdag den 7 juli inom ledarskap, upphandling, verksamhetsutveckling, hållbarhet och digitalisering.

Tisdagen bjuder på ett fullspäckat schema med högaktuella föreläsare och seminarier och panelsamtal. Vi kommer att fokusera på digitalisering under förmiddagen för att sedan under eftermiddagen fortsätta med seminarier inom upphandling.

Är du inte på plats? Följ vår livestreaming här

Här är tisdagens seminarier:

08.30 - 09.00 Frukostmingel med Offentliga Affärer

09.00 - 09.30 Från kaos till digital succé
Medverkande: Catrin Ditz, CIO, Uppsala kommun
Medarrangör: Uppsala kommun

09.45 – 10.15 Vilka innovationer finns inom digital hälsa? Så här kan vården utvecklas!
Medverkande: Thomas Bergqwist, VD, Cross Technology Solutions. Medarrangör: Cross Technology Solutions

10.30 – 10.55 Vad kan upphandlingsmyndigheten hjälpa dig med?
Medverkande:
Inger Ek, Generaldirektör, Upphandlingsmyndigheten, Bo Höglander, Moderator och Redaktör, Offentliga Affärer

11.00 - 11.30 PANELSAMTAL: Vad är attraktiv digital post och hur får vi snabbt fler som skaffar digital brevlåda?
Medverkande: Ingemar Hansson, Generaldirektör, Skatteverket, Per Mosseby, Chef för avdelningen för digitalisering, SKL. Medarrangör: Mina meddelanden (Skatteverket)

11.45 - 12.15 Så maximeras nyttan av välfärdsteknik med data och nyckeltal i kommunerna
Medverkande: Magnus Fröberg, Affärsutvecklingschef Phoniro. Medarrangör: Phoniro

12.30 - 13.00 Telefonväxeln – en central funktion i krishanteringen.
Medverkande: Roland Pihlström, VD, Kalix Tele24. Medarrangör: Kalix Tele24

13.15 – 14.00 Lunch och Upphandlingsquiz - Vem vet mest om offentlig upphandling?
Quizledare: Filip Malm, Biträdande jurist, Advokatfirman Lindahl. Medarrangör: Advokatfirman Lindahl OBS! Endast särskilt inbjudna, föranmälan krävs.

14.15 – 15.00 DEBATT: Till vilket pris skall upphandling bidra till integration av nyanlända?
Medverkande: Eva-Lotta Löwstedt Lundell, VD, SKL Kommentus, Åsa Edman, Chefsjurist, SKL Kommentus, Rickard Andersson, Upphandlingskonsult, AffärsConcept, Magnus Höij, VD, Svenska Teknik & Designföretagen, Katarina Norén, Chef inköp och logistik, Trafikverket, Daniel Suhonen, Chef, Katalys, Christina Höj Larsen, Arbetsmarknadspolitisk talesperson, Vänsterpartiet, Niklas Wykman, Riksdagsledamot, Nya Moderaterna, Representant, Liberalerna, Stig-Björn Ljunggren, Moderator, Statsvetare och Krönikör. Medarrangör: SKL Kommentus

15.15 - 16.00 PANELSAMTAL: Fruktbara samarbeten eller korruption och otillåtna anbudskarteller - Vad är vad?
Medverkande: Dan Sjöblom, Generaldirektör, Konkurrensverket, Ulrica Salomon, Advokat, Advokatfirman Lindahl, Ulrica Dyrke, Expert inom offentlig upphandling, Företagarna, Anders Asplund, Chefsjurist, Upphandlingsmyndigheten, Bo Höglander, Moderator och Redaktör, Offentliga Affärer. Medarrangör: Advokatfirman Lindahl

16.15 - 17.00 PANELSAMTAL: Så ska Sverige bli bäst på offentlig upphandling.
Medverkande: Ardalan Shekarabi, Civilminsiter, Emma Breheim, Ordförande, SOI – Sveriges Offentliga Inköpare, Ellen Hausel Heldahl, Projektledare, Svenskt Näringsliv, Inger Ek, Generaldirektör, Upphandlingsmyndigheten, Heike Erkers, Förbundsordförande, Akademikerförbundet SSR, Bo Höglander, Moderator och Redaktör, Offentliga Affärer

Se hela programmet här