De nominerade för årets bästa upphandling 2012 är...

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 14:37 CET

Vi vill tacka alla som bidragit med den stora mängd förslag som inkommit under året. Det har varit mycket svårt att välja ut de nominerade, då många riktigt väl utförda upphandlingar genomförts under 2012.

De nominerade är:

• Göteborgs Stad Upphandlingsbolaget

• Örebrobostäder

• Gävleborg Läns Landsting

• Region Skåne
(upphandling av diabetesstickor)

• Region Skåne
(upphandling av onkologiläkemedel)

• Sveriges Domstolar

• Inköp Gävleborg

Nu återstår för årets jury att utse en vinnare som förutom äran, rungande applåder från publiken också erhåller statyetten kallad Handslaget och tio tusen kronor i form av resecheckar.

Handslaget 2012 kommer att delas ut av förra årets pristagare, Theresa Hägglund från Norrbottens Läns Landsting. Vem som vinner priset vet vi först onsdagen den 30 januari 2013.

Missa inte prisutdelningen och Sveriges största mötesplats för upphandlare och inköpare!

Har du inte anmält dig till Upphandlingsdagarna 2013 ännu? Du har fortfarande möjlighet att göra detta. Missa inte middagen den 30 januari, där priset för årets bästa upphandling, Handslaget 2012 kommer att delas ut.
Välkommen att anmäla dig, DU också!
Klicka här för anmälan

Har du läst den uppdaterade versionen av programmet inför Upphandlingsdagarna 2013?
Om inte, klicka här

Handslaget
Priset tillfaller den eller de som genomfört, alternativt medverkat till, en synnerligen god affär/upphandling inom offentlig förvaltning. Priset kan emellertid också gå till personer som genom engagemang och skicklighet arbetat med att utveckla upphandlingsfunktionen genom att, till exempel, kompetenssäkra organisationen – i samklang med Upphandlingsdagarnas syfte, att stimulera till nytänkande och bidra till en sund utveckling inom offentlig upphandling.

Kommentarer (0)

Kommentera