Vinnaren av Handslaget

Joachim Wersén vinner Handslaget 2016!

Årets bästa upphandling utses genom utmärkelsen Handslaget, en utmärkelse med stort genomslag över hela landet. Handslaget skall symbolisera den goda affären och bakom priset står tidningen Offentliga Affärer.

Under årets Bankett för Upphandlingsdagarna presenterades ikväll vinnaren på K-Märkt och vinnaren är Joachim Wersén från Swedavia Inköp med motivering som följer:

Vinnaren av Handslaget 2016 är ett föredöme för andra i offentlig sektor. Man har genom sin upphandling utvecklat upphandlingsförfarandet och gynnat innovation. Den skapar nytta för både den egna organisationen och för samhället i stort. Vinnaren har tagit ansvar för att deras pengar ska verka för en hållbar framtid och en bättre miljö. Upphandlingen bidrar till fortsatt goda offentliga affärer.

Klicka här för att läsa om alla de nominerade