Anstånd med avflyttning för Kvibergs Marknad

Den del av Kvibergs Marknad som var uppsagd för avflyttning till den 28 februari i år har nu fått anstånd med avflyttning. Higabgruppen har kommit överens med kunden Kvibergs Marknad AB att marknaden kan vara kvar i nuvarande omfattning till 2011-02-28 då samtliga avtal upphör.

Arbetet med att försöka hitta en ny plats för marknaden pågår. – Nu jobbar vi tillsammans inom Göteborgs Stad med uppdraget att leta efter en lämplig ny marknadsplats, säger Higabgruppens VD Göran Sylvesten.

Higabgruppen deltar i det långsiktiga arbetet med att utveckla Kviberg till ett område för idrott, föreningsliv och rekreation. Stallarna och det kringliggande området är en betydelsefull del i Kviberg som idrottsområde. Planeringen för den framtida användningen av stallarna fortsätter och vi räknar med att förstudien blir klar under året.

För ytterligare information kontakta:

Göran Sylvesten, VD - 031-368 53 41 goran.sylvesten@higabgruppen.se

Ann-Christin Håkansson, Förvaltningschef - 031-368 53 23 ann-christin.hakansson@higabgruppen.se

Allmänt om Higabgruppen

Higabgruppen är ett fastighetsbolag inom Göteborgs Stad. Många av Göteborgs mest kända och betydelsefulla kulturbyggnader ägs och förvaltas av Higabgruppen och vi har dessutom lokaler för kontor, hantverk och industri. Vår affärsidé är att långsiktigt äga, vårda och utveckla fastigheter för Göteborgs Stad och i samverkan med kunder skapa verksamhetsanpassade lokaler. Totalt uppgår fastighetsbeståndet till cirka 300 byggnader om drygt 600 000 m². Detta gör Higabgruppen till en av de större aktörerna på fastighetsmarknaden i Göteborg. För mer information besök www.higabgruppen.se