5:2-dieten – den nya stora trenden inom kost och hälsa

Just nu jobbar Highland PR med väldigt spännande uppdrag för Bonnier Fakta. De ger ut fackböcker inom ämnen som mat, hälsa, träning, föräldraskap, mode och skönhet och med både svenska och internationella författare. Bland annat arbetar vi med en bok kring 5:2-dieten skriven av Michael Mosley, grundare av 5:2. Vi får den 3 september besök av Michael Mosley i Stockholm och i huvudsak kommer han att träffa svenska journalister.

Jag blev oerhört uppslukad av dokumentären han gjorde på BBC som sändes i Sverige i mars på Vetenskapens värld (SVT). Den finns att se ungefär en vecka till här. Har du inte sett inslaget rekommenderar jag det starkt.

Det är med spänning vi nu får följa 5:2 och det oerhörda intresset som uppstått.

^Magdalena

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Highland Public Relations hjälper företag att öka synligheten och nå framgång i affärerna genom en förbättrad kommunikation med omvärlden. Vi arbetar med ett brett spektra av kommunikationstjänster, med spetskompetens inom extern kommunikation och medierelationer. Vi använder oss av traditionella liksom nytänkande kanaler där sociala medier är en självklar del av kommunikationsarbetet.