Gör dig redo för höst och skolstart med bästa höstskorna från Superfit

Årets bästa tid är nu! Superfit älskar hösten och tipsar här om de bästa skorna att ha när kylan slår till. Skor som håller små barnfötter torra och vältempererade. En storsäljare och även en nyhet i höstkollektionen är ULLI - en lätt höstkänga i mjukt skinn för de minsta. Superfits sportsko Sport5 med lågt och mellanhögt skaft liksom Lumis med kardborre alternativt snabbsnörning finns i fina höstfärger. Samtliga med vattentätt GORE-TEX®-membran som håller barnens fötter sköna och torra.

- Till hösten passar sportskor perfekt. Gärna med halvhögt skaft. En andrasko är förslagsvis en höstkänga som kan användas långt in på hösten. Ett vattentätt membran på båda dessa skor är helt avgörande för om dina barns fötter kommer hålla sig torra. Inte bara för att de är vattentäta, utan för att de även andas, säger Jonas Rampe, affärsområdeschef för Superfit i Sverige. Använd gärna en fodrad sula och det absolut viktigaste som inte går att tjata nog om – använd ullstrumpa. De är så skönt och de gör verkligen sitt jobb.

FÖR DE YNGRE BARNEN

Superfit ULLI –NYHET
Superfits storsäljare just nu för de minsta är ULLI. Lätt och smidig höstkänga i det mjukaste skinn. Ett GORE-TEX®-membran gör att skon andas och samtidigt är 100% vattentät. Mjukt innerfoder för att klara en lång höstsäsong. Löstagbar innersula i skinn. Dubbla kardborreknäppen för enkel av och på tagning. (Finns även med snörning.) Finns i storlekarna 19-26.
Pris från 699 kr

Superfit Sport5

Mjukt fodrad snygg sportsko med GORE-TEX med halvhögt skaft för lek och äventyr och som skyddar långt in på höstsäsongen. 100 % vattentät ovandel som tillåter foten att andas. En lätt yttersulamed bra grepp. Dubbla kardborreknäppen gör skon enkel att ta av och på. Passar bra både på smala och breda fötter. Finns i storlekarna 21-35. Pris från 799 kr

LUMIS
velcro. Smidig och lätt sportsko med GORE-TEX®-membran som gör att skon andas och samtidigt är 100% vattentät. Löstagbar innersula i skinn. Dubbla kardborreknäppen för enkel på och avtagning. Finns i storlekarna 25-42. Pris från 799 kr

FÖR ÄLDRE BARN OCH TONÅRINGAR

Superfit SWAGY
Tuff höstkänga med GORE-TEX®-membran som gör kängan 100% vattentät. Löstagbar innersula. Enkel på och avtagning med hjälp av dragkedjan på insidan. Finns i storlekarna 25-42. Pris från 799 kr

Superfit CANYON Q-lace
Tuff höst och vinterkänga med GORE-TEX®-membran som gör kängan 100% vattentät och som finns både med och utan varmt vinterfoder. Lätt, skön och en väldigt användbar sko. Löstagbar innersula och enkel snabbsnörning. Finns i storlekarna 31-42. Pris från 899 kr

Superfit LUMIS Q-lace
Smidig och lätt supersnygg sportsko med GORE-TEX®-membran som gör att skon andas och samtidigt är 100% vattentät. Löstagbar innersula i skinn. Enkel snabbsnörning Finns i storlekarna 25-42. Pris från 849 kr

Följ gärna Superfit på Facebook (Superfit barnskor Sverige) och Instagram #superfitbarnskorwww.instagram.com/superfitbarnskor

Länk till mer information: www.superfit.se

För mer information eller bilder, vänligen kontakta:

Magdalena Höglund, Presskontakt, Highland PR, tel: 0733338840
e-post: magdalena@highlandpr.se
Jonas Rampe, affärsområdeschef, Superfit och Legero i Sverige, tel: 070 777 3131
e-post: legero@tele2.se

Om Superfit
Superfit är marknadsledande på barnskor i Europa och använder 70 år av erfarenhet vid design och produktion. Framgången bygger på perfekt passform och utmärkt kvalitet kombinerat med modern design och innovativ funktionalitet. Superfits barnskor är baserade på ortopedisk skoexpertis och utvecklades ursprungligen tillsammans med barnläkare för att på bäst möjliga sätt anpassas för barnfötter. Sedan dess ligger Superfit i framkant och produkterna anpassas utifrån de senaste vetenskapliga rönen tillsammans med läkare och experter.Superfit har sitt huvudkontor i Graz, Österrike

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Highland PR hjälper företag att öka synligheten och nå framgång i affärerna genom en förbättrad kommunikation med omvärlden. Vi arbetar med ett brett spektra av kommunikationstjänster, med spetskompetens inom extern kommunikation och medierelationer. Vi använder oss av traditionella liksom nytänkande kanaler där sociala medier är en självklar del av kommunikationsarbetet.