Olivia Stevens i Malmö med föreställning om sitt liv som artist i New York

Highland PR har glädjen att få hänga med på en resa i artisten Olivia Stevens liv en tid framöver.

Den 26 och 27 september håller den New York- och Stockholmsbaserade sångerskan och skådespelerskan Olivia Stevens föreställningen ”Dröm en liten dröm om mig” på Victoriateatern i Malmö. Föreställningen är Olivia Stevens musikaliska berättelse om hennes år som artist i New York och Europa. Här framförs oförglömliga sånger av Frank Sinatra, Edith Piaf, Zarah Leander och Fred Astaire. Historien utspelar sig i en 16 kvadratmeter stor lägenhet på Manhattan via Carnegie Hall för att slutligen landa i kärlekens stad Paris.

- I Malmö hade jag mitt stora genombrott som Sally Bowles i Cabaret. Jag har även spelat Anita i West Side Story och spelat för slutsålda hus med mina egna föreställningar Romance, Passion och Zarah Leander här. Dessutom var Teaterhögskolan i Malmö en del av min utbildning. Det känns oerhört stort att vara tillbaka i den stad som har betytt så mycket för mig och min karriär, säger Olivia Stevens.

Dröm en liten dröm om mig är en varm berättelse om att hitta en plats där man känner sig hemma. Olivia Stevens delar med sig av iakttagelser, kulturskillnader och möten i livet där sånger från Hollywoods glansdagar förstärker och ramar in berättelsen. Pianisten Bjarne Löwdin sticker till lite skvaller när tillfället ges liksom agerar stand-in för de olika figurerna i föreställningen.

Datum: 26 september samt 27 september
Tid: Insläpp kl. 19:00. Föreställningen börjar kl. 19:30
Var: Victoriateatern, Malmö
Pris: 260 kr (i biljettpriset ingår 20 kr garderobsavgift)

Bokabiljetter här.

Om Olivia Stevens
Olivia Stevens är en sann kosmopolit som spelat ledande roller i teater- och musikalföreställningar i Stockholm, London och New York. De senaste åren har hon spelat sina egna föreställningar med inspiration från kabaréns och musikalernas värld på Carnegie Hall, Off Broadway i NY, och inte minst på Berns och Stadsteatern i Stockholm. I Malmö är Olivia välkänd från sin hyllade tolkning av Sally Bowles i Ronny Danielssons Cabaret och tre tidigare helt utsålda föreställningar på Victoriateatern. Expressens recensent beskrev henne som ”WUNDERBAR” och New
York-pressen kallade föreställningen ”briljant”. Olivia gästade nyligen Allsång på Skansen.

• Musik

• olivia stevens
  • olivia stevens dröm en liten dröm om mig
  • victoriateatern

Highland Public Relations hjälper företag att öka synligheten och nå framgång i affärerna genom en förbättrad kommunikation med omvärlden. Vi arbetar med ett brett spektra av kommunikationstjänster, med spetskompetens inom extern kommunikation och medierelationer. Vi använder oss av traditionella liksom nytänkande kanaler där sociala medier är en självklar del av kommunikationsarbetet.