Olivia Stevens i Stockholmspremiär med ”Passion” på Orionteatern

Highland PR arbetar med sångerskan och skådespelerskan Olivia Stevens. I mars har hon Stockholmspremiär av sin föreställning Passion på Orionteatern.

Den 31 mars - 1 april har Olivia Stevens Stockholmspremiär med föreställningen Passion på Orionteatern. Passion handlar om livet som skådespelare och artist.
Om drömmar. Om med och motgång. Om de stora scenerna och de mycket små. Om sunkiga replokaler i Stockholm och i New York och om att hitta en plats i livet. Men den handlar också om de där korta stunderna då vi verkligen lyckas leva vår dröm. Då vi förnimmer livets starka smak. Då det kanske varit värt allt.

- Scenen var min dröm och det hem jag ville ha. Den förde mig till andra sidan av Atlanten, men den förde mig också till skumma hyresvärdar, a-kassans stämpelkontor och sunkiga replokaler där mössen var min enda publik. Passion är om mitt liv som skådespelare och artist. Om mina drömmar i med och motgång. Om de stora scenerna och de mycket små. Jag tror att det liknar många andras liv, även om jag bär scenkostym och de flesta andra går i sina egna kläder. För drömmar och passioner är något vi alla delar. Så välkomna Stockholmare; låt oss dela våra drömmar till tonerna av världens bästa låtar, säger Olivia Stevens.

Passion är en personlig musik- och teaterföreställning fylld av komik med många tragiska förtecken. Den börjar på en teater i Stockholm, går via Théâtre du Soleil i Paris och slutar på Carnegie Hall i New York.  Passion har spelats för fulla hus i New York och fått högsta betyg av recensenter. Olivia Stevens framför sånger ur Broadway-musikaler som Cabaret, Chess, West Side Story och ur Leonard Cohens repertoar. Se och lyssna på klipp här. På piano - Bjarne Löwdin.

- Med en svensk mamma och en amerikansk pappa växte jag upp på Södermalm i Stockholm, för att sedan flytta till Manhattan som 18-åring. På Södermalm bodde jag på Bondegatan, väldigt nära Orionteatern, så där knackade jag på och sökte sommarjobb. Efter att ha sett Lars Rudolfssons uppsättning av Pygmalion var Orion den första scen jag hade drömmar om, så det betyder lite extra för mig att ha Stockholmspremiär med Passion där, säger Olivia Stevens.

Datum: 31 mars och 1 april
Tid: 19:00
Plats: Orionteatern, Katarina Bangata 77, Stockholm
Boka biljetter här (ticnet.se)

Om Orionteatern
Orionteatern startades 1983 med Lars Rudolfsson som konstnärlig ledare. Under de följande 10 åren var han konstnärlig ledare och teatern hade en fast ensemble. När teatergruppen flyttade in på Katarina Bangata 77 hade den stora gamla verkstaden stått oanvänt sedan slutet av 70-talet då Axel G Janssons mekaniska verkstad lagts ned. Orionteatern är en scen för konstnärligt kvalificerade teaterarbeten och experiment som ofta inte ryms på de traditionella teaterscenerna. Verksamheten stöds av Statens kulturråd, Stockholms stad, Stockholms läns landsting.
Läs gärna mer på www.orionteatern.se

Om Olivia Stevens
Olivia Stevens är en sann kosmopolit som spelat ledande roller i teater- och musikföreställningar i Stockholm, London och New York. De senaste åren har hon spelat sina egna föreställningar med inspiration från kabaréns och teaterns värld på Carnegie Hall, Off Broadway i NY, och inte minst på Berns och Stadsteatern i Stockholm. Läs gärna mer på www.oliviastevens.com

För mer information, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, Presskontakt, Highland PR
tel: 0733 338840 eller e-post: magdalena@highlandpr.se