Pressmeddelande -

Var aktiv med sporthörlurarna AfterShokz Trekz Titanium och hör samtidigt din omgivning

AfterShokz är företaget som levererar det säkraste alternativet till traditionella sporthörlurar. AfterShokz Trekz Titanium, som fungerar med hjälp av benledningsteknik, så kallad bone conduction, gör att du kan njuta av din favoritmusik eller favoritpodd och samtidigt hänga med i vad som händer runt omkring dig. Trekz Titanium är svett- och regntåliga, lätta och mycket sköna trådlösa stereohörlurar.

Cyklister, löpare och fotgängare tar sig ofta fram med musik i öronen. Något som i trafiken, hittills har varit förknippat med stora risker. Benledningstekniken i AfterShokz Trekz Titanium innebär att ljudet går direkt via skallbenet, från kindbenet in i örat – och inte via trumhinnan. Hörlurarna placeras på kindbenen, precis framför öronen. Det lämnar dina hörselgångar öppna, vilket gör att du kan vara uppmärksam på ljud i din omgivning. Säkert och praktiskt för alla som vill höra sin omgivning i trafiken eller ute i naturen.

AfterShokz Trekz Titanium kompromissar inte med ljudkvaliteten. Designen och tekniken är optimerad med PremiumPitch+™ Sound som säkerställer en kraftfull bas och att ljuder inte läcker, utan stannar där det ska vara.

Hörlurarna har en mikrofon för telefonsamtal, en räckvidd på 10 meter, ett uppladdningsbart litiumjonbatteri och väger 36 gram. Finns i färgerna Ocean (blå), Ivy (grön), Slate (svart) och Pink (rosa). Cirkapris inkl. moms: 1299 kr

Läs gärna mer om AfterShokz Trekz Titanium här:
(features, användarguide, teknisk specifikation mm)

Bilder finns att ladda ner här
(fria att använda för publicering)

Följ AfterShokz Sverige på Facebook här.

För mer information, vänligen kontakta:

Magdalena Höglund, presskontakt, Highland PR
e-post: magdalena@highlandpr.se

Om AfterShokz
AfterShokz levererar en patenterad benledningsteknik – så kallad bone conduction technology, som ursprungligen var utvecklad för militär användning (av Voxtech år 2001), för att sedan komma in personers vardagsliv genom sport, mobil- och Bluetooth-hörlurar. Hörlurarna levererar premium stereoljud och är de enda på marknaden med en helt öppen design för öronen och som utlovar komfort och säkerhet som är oöverträffbar. Läs gärna mer på www.aftershokz.com

Följ AfterShokz Sverige på Facebook. https://www.facebook.com/AftershokzSverige/