Fler gröna julklappar under granen

I år finns det allt större möjlighet till att årets julklappar blir mer miljövänliga. Utbudet av ekologiska och rättvist producerade julklappar ökar för varje år och blir allt snyggare, lyxigare och smartare. Här kommer 10 tips på gröna julklappar i alla färger och former.

Lyxiga handdukar i ekologisk bomull, en skön naturlig bodylotion eller en snygg, långlivad stickad herrtröja. Inför julen 2011 är utbudet av miljövänliga julklappar i nätbutiken Hildur.se ännu bredare. Annika Gillholm, som drivit Hildur. se sedan 2007, delar med sig av sina bästa julklappstips.

Vi vill hjälpa våra kunder att hitta de där julklapparna som blir riktiga favoriter. Är det en tröja ska den inte bara var gjord av exempelvis ekologisk bomull det bästa är om den också blir ett riktigt favoritplagg som kommer användas i många år.

- Vi ser gärna att våra kunder hellre köper färre saker som de gillar och använder ofta och länge än ”slit och släng”-shopping. Det ger en extra dimension till det miljövänliga, säger Annika Gillholm.

Se bifogad PDF för 10 gröna julklappstips från hildur.se. Där hittar du ekologiska julklappar till både familj och vänner.

För mer info, bilder och produktprover kontakta:

Annika Gillholm / Hildur.se

• skönhetsprodukter
  • ekologiskt
  • hildur
  • julklappstips

Hildur.se är en webbshop som erbjuder kläder, hemtextil och hudvård med en tydlig profil med avseende på design, kvalitet och hållbar produktion till ansvarskännande kvinnor, män och företag. Hildur.se drivs av övertygelsen att alla ska kunna handla med gott samvete. Företaget grundades 2007 av Annika Gillholm som är utbildad sömmerska, har examen från Handels och har jobbat flera år med marknadsföring och internet. www.hildur.se

Hildur.se har produkter från bland andra Spirit of Maya, Karmameju, Camilla Norrback, Dem Collective, Nyblom o Kollen, Gripsholm, Ekelund, Svensk Fashion, Temple of Spirited Living, Pukka Herbs, Eco Cosmetics, Ecosoapia.