Coop Gotland inleder utvecklingsarbete med Hill

Under 2015 har Coop Gotland kraftigt ökat försäljningen tack vare etableringen av stormarknaden i kvarteret Stenhuggaren i Visby. Coop Gotland har också investerat stort i att förbättra butiksmiljöerna i samtliga nio butiker på ön. En viktig del i satsningen är att alla butiker ska leva upp till Coops höga miljö- och hållbarhetsambitioner.

Nu tar Coop Gotland ytterligare ett steg i sitt utvecklingsarbete genom att inleda ett samarbete med den gotländska reklambyrån Hill. Hill ska hjälpa Coop Gotland att utveckla sitt varumärke och sin kommunikation, i allt ifrån butik till annonser.

– Vi vill jobba med Hill eftersom de både har stark lokal förankring på Gotland men också är vana av att jobba med stora nationella och internationella varumärken. Uppdraget från oss innebär att Hill också måste samarbeta nära med Coop centralt, och då är det en stor fördel att Hill har kontor i Stockholm, säger Coop Gotlands vd Richard Hedsand.

– Samarbetet med Hill syftar till att vi ska bli ännu bättre på att lyfta fram de mervärden Coop erbjuder sina kunder, till exempel att vi är öns enda hållbara matvarukedja, fortsätter Richard Hedsand.

– Vi på Hill känner starkt för Coop Gotlands satsning och värderingar, så vi ser verkligen fram emot att bidra till Coops fortsatta tillväxt på ön, säger Lars Andersson, vd på Hill.

Det första konkreta resultatet av samarbetet mellan Coop Gotland och Hill kommer synas i annonser och i butik med start den 25 november.

Richard Hedsand, VD Coop Gotland

richard.hedsand@coopgotland.se