Gotlandsbyrå nominerad till prestigepris

Reklambyrån Hill har nominerats till Årets Byrå. Den lilla gotlandsbaserade byrån har på några få år lyckats placera både sig själva och Gotland på kartan över den kreativa världen.

– Bara att bli nominerad är en bedrift och det betyder mycket inte bara för oss utan också för de kunder vi arbetar för, säger VD Daniel Hillström. Att ta hem priset är som att få högsta betyg i skolan.

Årets Byrå innebär att hela byrån får priset och det är kunderna som anlitar kommunikationsbyråer som är jury. Det handlar inte bara om pris för kreativitet utan också resultat, kundrelationer och service. Förra året rankades byrån som nr 7 i samma tävling och etta i engagemang samt tvåa på sociala medier. –Vi är inte hårt nischade men vi är bra på nya medier och väver in dessa med hög kreativitet i traditionell kommunikation. Och Gotland är en kreativ ö. Vår styrka är att hjälpa kunderna att nå maximal effekt i rätt medier. Det handlar inte bara om att kasta in en annons eller en reklamfilm. Sociala medier är en mycket effektiv väg att nå ut med sitt budskap, säger Daniel Hillström.

Bland byråns 30-talet kunder finns Gotlands Energi, Region Småland, Gotlands Snus, Pilot Pen, Gotlands Whisky och Svenska Spel. Hill har nio anställda med kontor i Visby och i Stockholm. Byrån tävlar mot nio andra byråer i sin klass och vinnarna utses på en stor gala på Stockholm Waterfront den19 februari. Det är trettonde året i rad som analys- och konsultföretaget Regi genomför branschstudien Årets Byrå. Över 3 000 kundbedömningar har samlats in från Sveriges största kommunikationsköpare.

För mer information, kontakta:

Daniel Hillström, vd, daniel@hillmarketing.se, tel:+46 (0)708 27 89 02.
Lennart Thulin, presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se,
tel: +46 (0)705 106 106