Reklambyrån Hill utökar efter rekordhöst

Hösten 2015 har varit den mest framgångsrika perioden för den Visbybaserade reklambyrån Hill sedan företaget startades i början av 2000-talet. Utöver att befintliga kundsamarbeten har växt i omfattning, har Hill fått flera nya, tunga uppdrag.

Bland dem märks HSB Stockholm med start i januari, Gotlands Bryggeri, hjälpmedelskoncernen Etac, Coop Gotland och ett antal livsmedelsvarumärken, bland annat Clippers ekologiska teer.
– Jag är glad, stolt och ödmjuk över att så många nya kunder vill samarbeta med Hill. Vår styrka är att vi lyckas kombinera kreativitet och affärsnytta, och det upptäcker allt fler. Sannolikt innebär de nya samarbetena att vi anställer ytterligare medarbetare under 2016, säger Lars Andersson, vd på Hill.

Som en följd av kundtillströmningen anställer nu Hill en kreativ projektledare, Pia Högberg. Pia kommer närmast från rollen som Creative Director på inrednings- och möbelkoncernen Edsbyn Senab AB, och var dessförinnan delägare i den guldäggsnominerade reklambyrån A Perfect World.

– Det finns ett sällsynt starkt driv och engagemang på Hill. Jag hoppas att jag med min erfarenhet och bakgrund kan bidra både till den kreativa höjden och det strategiska djupet, säger Pia Högberg.

För mer info, kontakta

Lars Andersson, vd Hill

Övrigt:

Hemsida, www.hillmarketing.se

Facebook, www.facebook.com/hillmarketing

Twitter, https://twitter.com/HillmarketingSE

Bilder och fler pressreleaser om HILL finns på: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/hillmarketing

• Ny media

• årets byrå