Nyhet -

Hissgruppen levererar 19 st hissar till Stockholms läns landsting och Trafikförvaltningen

Hissgruppen, ett av Stockholms ledande hissföretag, har återigen vunnit en stor upphandling från Stockholms läns landsting och Trafikförvaltningen. Hissgruppen kommer leverera totalt 19 nya hissar vid 11 tunnelbanestationer, tre pendeltågstationer och en tvärbanestation.

-Hissgruppen var en av flera leverantörer i upphandlingen och eftersom vårt anbud var mest ekonomiskt fördelaktigt blev vi tilldelade båda huvuddelarna. Det här är ännu ett kvitto på vår kompetens och våra konkurrenskraftiga priser, säger Robert Sporrong, vd på Hissgruppen Sverige AB.

– Flertalet hissar i Stockholms tunnelbana är redan installerade av oss och vi är stolta över att ännu en gång fått ansvaret och förtroendet att ersätta gamla hissar med nya. Många som reser med lokaltrafiken är beroende av att hissarna fungerar, det är en fråga om trygghet, säkerhet och tillgänglighet för exempelvis personer med nedsatt rörelseförmåga, för äldre samt för barnfamiljer säger Robert Sporrong, vd Hissgruppen.

OM Hissgruppen:

Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt komponenter från den öppna marknaden vilket innebär att kunden själv kan välja partner för moderniseringar och service, något som i slutändan ger kunden en valfrihet samt en lägre kostnad över tid. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar. Personlig service och engagemang är viktigt för oss!