​Hissgruppen levererar hissar till Nya Karolinska Sjukhuset i Solna (NKV).

Hissgruppen, ett av Stockholms ledande hissföretag, har tecknat avtal med IN3PRENÖR om att byta ut, bygga om och modernisera sju hissar på Nya Karolinska Sjukhuset (NKV) i Solna.

Sjukhushissar är generellt mer komplexa och kraven på vad hissarna ska kunna och hur de ska fungera är högre. – Därför är det extra kul att IN3PRENÖR valt oss på Hissgruppen eftersom vi har stor erfarenhet av just sjukhushissar. För oss är avtalet ytterligare ett kvitto på vår kompetens och våra konkurrenskraftiga priser även inom detta segment, säger Robert Sporrong, vd på Hissgruppen Sverige AB.

Hissgruppen har sedan tidigare installerat hissar på Danderyds sjukhus, Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Nya Södertälje sjukhus, S:t Görans sjukhus och Sollentuna Sjukhus.

OM Hissgruppen:

Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt komponenter från den öppna marknaden vilket innebär att kunden själv kan välja partner för moderniseringar och service, något som i slutändan ger kunden en valfrihet samt en lägre kostnad över tid. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar. Personlig service och engagemang är viktigt för oss!

• Arkitektur

• nya karolinska