För fjärde året i rad ökar Hjältevadshus mest på småhusmarknaden

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 15:05 CET

Spira 194 är ett av Hjältevadshus mest sålda hus.

Siffrorna är en del av en positiv trend för företaget som de senaste åren har expanderat kraftigt och återkommande tagit marknadsandelar från konkurrenterna. Hjältevadshus har funnits sedan 1947 och både produktionen och utvecklingen sker fortfarande i småländska Hjältevad.

Dagens husköpare uppskattar ett fast pris och spikat inflyttningsdatum

Hjältevadshus jobbar och gör lite annorlunda. Företaget strävar hela tiden efter att göra det så enkelt som möjligt för kunderna och är därför noga med att erbjuda hus till ett fast pris och med ett spikat inflyttningsdatum.

– Vi tror att kunderna uppskattar den här tydligheten. När du väljer ett Hjältevadshus har du samma valmöjligheter som hos konkurrenterna, men slipper samtidigt en massa osäkerhet kring pris och inflytt. Hos oss kan du gå från husdrömmare till husägare på bara 30 veckor och detta tror jag delvis förklarar framgångarna, säger Mikael R. Olsson som är marknads- och försäljningschef på Hjältevadshus.

Ett spännande år ligger framför Hjältevadshus

Även 2017 har börjar bra för Hjältevadshus som förutom ett starkt erbjudande på småhusmarknaden också har vunnit en stor, nationell upphandling för SKL. Upphandlingen innebär att Hjältevadshus kommer att blåsa liv i det anrika företaget Hultsfredshus igen och starta upp husfabriken på den småländska orten – där kommer det snart att tillverkas pre-fabricerade hus för kommuner och landsting.

– Vi breddar ständigt vår verksamhet och lär oss hela tiden något nytt. Vår säkra byggmetod går att översätta till en helt ny skala och vi tror att 2017 blir ett år då vi fortsätter att ta marknadsandelar och ett år då vi lär oss mycket nytt. Nya fördelar och kunskap som i slutänden kommer att gynna alla som köper ett Hjältevadshus, avslutar Mikael R. Olsson.