Rekordinsamling till Hjärtebarnsfonden

Hjärtebarnsfondens kampanj på Charity Storm nådde målet på bara 10 dagar! Kampanjen är en del av insamlingarna kring Hjärtebarnsturen. Hjärtebarnsturen är en cykeltur genom stora delar av Sverige med syfta att samla in pengar, öka kännedom om Hjärtebarnsfonden och inspirera alla att ta hand om sin hälsa. Nu dubblar vi insamlingsmålet till 100 000 kr.

charitystorm.org/hjartebarnsturen kan alla cyklister på ett enkelt, roligt och personligt sätt starta en egen Utmaning för Hjärtebarnsfonden. Sedan utmanar de sina vänner att hjälpa till att nå målet. Pengarna går till Hjärtebarnsfondens arbete för att hjälpa barn med hjärtfel. De används till forskning om barns hjärtfel, ekonomiskt stöd till drabbade familjer och lägerverksamhet.

Hjärtebarnsturen är en cykeltur på 221 mil genom stora delar av Sverige med syfta att samla in pengar, öka kännedom om Hjärtebarnsfonden och inspirera alla att ta hand om sin hälsa. hjartebarnsturen.se

Vi är väldigt glada över att så många har Utmanat både sig själv och sina vänner inför Hjärtebarnsturen. Stort tack till alla er som valt att stödja Hjärtebarnsfonden, varje krona gör skillnad i vårt arbete, säger Sara Leijon, insamlingschef på Hjärtebarnsfonden.

Hjärtebarnsfondens kampanj Hjärtebarnsturen är ett fantastiskt ”case” på hur man kan använda vår tjänst för att samla in pengar till ett gott syfte. De har gjort det på ett roligt och personligt sätt och verkligen använt sig av sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram full ut, säger Charity Storms medgrundare Adam Hasslert.

För ytterligare information, kontakta:

Sara Leijon, insamlingschef, 070-261 65 77, sara.leijon@hjartebarnsfonden.org

Adam Hasslert, medgrundare, 070-432 10, adam@charitystorm.org

Hjärtebarnsfonden

Hjärtebarnsfonden arrangerar lägerverksamhet för hjärtbarn och deras familjer. Hjärtebarnsfonden ger också bidrag till forskning och utveckling om barns hjärtfel och till familjer som har, eller har mist sitt barn. Hjärtebarnsfonden har ett 90-konto, 90 05 87-7. Det innebär att Svensk Insamlingskontroll kontrollerar att pengarna går till rätt ändamål. Hjärtebarnsfonden startades 1976 av Hjärtebarnsförbundet – en fristående, ideell organisation med drygt 6 000 medlemmar. www.hjartebarnsfonden.org

Om Charity Storm

Charity Storm är en ”startup” som brinner för att hjälpa människor och hjälporganisationer att bidra till en bättre värld. 2012 blev Charity Storm finalist i Venture Cup Öst och vann Vinnova VINN NU som ett av Sverige mest spännande utvecklingsbolag.

Mattias Barsk

Presskontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation 0790695255