Hjerta har fått en ny styrelse

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2020 11:05 CET

Pressmeddelande den 26 feb 2020

Hjerta (Nordic Brokers Association AB) har fått en ny styrelse, genom extrainsatt bolagsstämma den 19 februari. Nya Styrelsen består av 5 styrelsemedlemmar med en bred samlad kompetens inom förmedlarbranschen, pension och försäkring samt investeringsrådgivning.

Mats Andersson med en bred erfarenhet från försäkringsförmedling, både mot företag och privatpersoner och nuvarande ägare av Svenska Finans AB, tar över ordförandeposten efter Johan Wagman.

Anders Sporre, Sigillet Försäkringsförmedling AB och Mikael Philipsson, Philipsson och Partner AB, stannar kvar i styrelsen ytterligare ett år.

Nya styrelsemedlemmar är:

Nikodemus Dahlgren, East Capital

Anders Lundström, oberoende representant Söderberg & Partners

Samtidigt tackades följande styrelsemedlemmar för sina insatser: Johan Wagman, Mats Jarl och Emil Westgren.

– Jag säger tack för förtroendet och ser fram emot min nya roll i styrelsen med entusiasm och ödmjukhet. Inte minst är det jätteroligt att se representanter från förmedlarkåren som kommer sitta i styrelsen. Detta kommer vara en viktig del av nyckeln för att lyckas med vår tillväxtresa.

Mats Andersson, tillträdande ordförande

Johan Zethraeus, VD Hjerta

johan.zethraeus@hjerta.se

Hjerta.se

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

www.hjerta.se

Kommentarer (0)