Hjerta storsatsar inom sakförsäkring – Niclas Ward till styrelsen

Med 20 år i branschen – koncernledningen på If och vd-posten på Trygg-Hansa – stärker nu Niclas Ward försäkringsförmedlaren Hjertas styrelse. Ward blir en viktig pusselbit i bolagets tillväxtresa som förmedlarorganisation.

Johan Zethraeus, vd Hjerta, tror på värdet av en tungt meriterad styrelse som är väl insatt och förankrad i branschen. Han välkomnar därför både Niclas Wards spetskunskap och breda nätverk.

– Niclas har en stor expertis och tyngd inom sakförsäkring, ett av våra stora tillväxtområden. Han är ett önskat tillskott i styrelsen och för med sig kunskap liksom värdefulla kontakter som kan göra oss starkare som bolag och än mer attraktiva hos landets försäkringsrådgivare, konstaterar Johan Zethraeus.

Niclas Ward har bakgrund på If och Trygg-Hansa och har just avslutat rollen som tillförordnad vd för Söderberg & Partners liv och pension i Danmark.

– Hjerta har en spännande utgångspunkt på den svenska förmedlarmarknaden och här finns goda möjligheter att utvecklas på ett positivt sätt. Jag ser fram emot att bidra till den resan, säger han.

Styrelsen består sedan tidigare av fem ledamöter med en bred samlad kompetens inom förmedlarbranschen, pension och försäkring och investeringsrådgivning. Genom rekryteringen av Niclas Ward stärker förmedlarorganisationen upp sitt erbjudande inom sakförsäkring, något som påverkar både rådgivare och slutkunder positivt.

– Med Niclas som styrelsemot kommer vi att kunna skapa bättre upphandlingar och verktyg för våra förmedlare som de sedan kan använda i sitt arbete för att ta fram starkare erbjudanden. Det blir till syvende och sist positivt även för slutkunderna, säger Johan Zethraeus.

Hjerta har under året påbörjat en omfattande tillväxtresa där bolaget har utvecklat sin infrastruktur och vässat sina erbjudanden. Framåt satsar man på tillväxt.

– Vi har utvecklat ett stort antal spänande produkter och redskap som vi nu har lanserat. Det är en spännande fas vi är inne i som bolag och vi vill ständigt bli fler och söker alltid nya stjärnförmedlare, säger Johan Zethraeus.

• styrelsemedlem
  • sakförsärking
  • niclas ward

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

www.hjerta.se