HKC Hotels blir ny ägare till Best Western Plus Hus 57 i Ängelholm

Nu är det klart att familjeföretaget HKC Hotels tar över driften av Best Western Plus Hus 57 i Ängelholm.

Hotellet som öppnades i mars 2018 har 112 rum, konferens för upp till 300 deltagare, ett spa och en populär restaurang & bar. ⁃ Vi är såklart mycket glada över att få ta över detta fina stadshotell.

- Hus 57 är ett hotell som sticker ut och överraskar, och det är precis sådana hotell vi vill driva, säger Marcus Östlundh, som tillsammans med sin syster Therese Hammar driver HKC Hotels.

Sedan i somras har Hus 57 drivits av Backahill som också äger fastigheten. Nu säljs alltså hotellrörelsen medan fastigheten även i fortsättningen kommer att ägas av Backahill. I samband med försäljningen förlängs hyresavtalet till 18 år.

⁃ Vi är jättenöjda med att HKC Hotels tar över driften av hotellet. De har lång erfarenhet av hotellbranschen och att driva moderna stadshotell säger Lennart Mauritzson, VD & Koncernchef på Backahill AB.

Hotellet har sedan starten 2018 blivit en naturlig mötesplats i Ängelholm och vi vill passa på att tacka all personal, under ledning av Marcus Thuresson som har bidragit till detta.

För mer information, kontakta: Marcus Östlundh Tel: 070 511 3110 marcus.ostlundh@hkchotels.se

HKC ägs av familjen Östlundh och har varit verksamt i hotellbranschen sedan 1940-talet. Sedan tidigare drivs Hotel Kung Carl (BW Premier Collection) vid Stureplan, Clarion Hotel Örebro samt de tre Best Western-hotellen Best Western Plus Hotel Noble House (Malmö), Best Western Plus Åby Hotel (Göteborg/Mölndal) och Best Western Hotell Hudik (Hudiksvall). I och med förvärvet av Hus 57 består gruppen av sex hotell och 818 hotellrum.

Backahill ägs av familjen Erik Paulsson och har sina rötter i Ängelholm och Bjärehalvön. Här är vi starkt engagerade i samhällsutvecklingen. Vi drivs av en gränslös entreprenörsanda och är verksamma även i andra delar av landet - med egna företag och genom våra ägarintressen i några av landets ledande fastighetsbolag.​

HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh.I företaget ingår:
Hotel Kung Carl, Stockholm, Best Western Plus Hotel Noble House, Malmö, Best Western Hotell Hudik, Hudiksvall, Best Western Plus Åby Hotel i Göteborg/Mölndal.samt Clarion Hotel i Örebro.

För information, kontakta VD Therese Hammar, telefon 0709-522865

Besök vår hemsida, HKC Hotels