Premiär idag för Hobbex i Kista Galleria!

Hobbex som under sommaren har öppnat butiker i Emporia (Malmö) och Bergvik (Karlstad) fortsätter nu sin offensiva expansion med ytterligare en butik i Kista Galleria i Stockholm.

”Både vi och gallerian har stora förhoppningar för den här butiken. Vi förväntar oss inget annat än att det kommer vara kö utanför butiken när vi slår upp dörrarna idag klockan 12.” Säger Roger Halvarsson, VD på Hobbex.

”Äntligen får alla kunder i Kista-regionen tillgång till vårt fantastiska sortiment av Hobbyprodukter och Roliga prylar. Läget är helt rätt, ett stråk där mängder av människor passerar. De kommer nu hitta en ny fräsch prylbutik.”

Hobbex är nu uppe i totalt 17 butiker i Sverige och Roger lovar att expansionen skall fortsätta.

Utöver sina butiker i Sverige finns Hobbex även med e-handel i Sverige, Norge, Finland och Danmark, samt en internationell sida som snart kommer att lanseras.

”Det kommer fler butiker under hösten och vid varje ny etablering får vi positiva kommentarer av köpcentrum och kunder. Det finns en klar efterfrågan efter Hobbexbutiker runt om i Sverige”, avslutar Roger Halvarsson”