HockeyAllsvenskan belönar årets prestationer i Guldtröjan 2017!

Guldtröjan är HockeyAllsvenskans pris för att belöna prestationer och spelare som stuckit ut under den gångna säsongen.

Samtliga priser som delas ut 2017 är:
Årets: poängkung, skyttekung, back, forward, målvakt, iskung (flest minuter på isen under den gångna säsongen), motståndare, mest värdefulla spelare, fans och mål.

Priserna utses av en expertjury, men också av spelarna som röstar i kategorierna Årets mest värdefulla spelare, Årets motståndare samt Årets fans. Fans kan via hockeyallsvenskan.se rösta fram Årets mål.

Guldtröjan är ett initiativ från HockeyAllsvenskan, framtaget i samarbete med kommunikationsbyrån Passion Lab. Guldtröjan syftar till att lyfta fram och hylla några av alla de prestationer, talangfulla spelare samt engagerade fans som finns i serien. 2017 är första året då Guldtröjan delas ut och genomförs.

Mer information, samt de 14 nominerade målen finns på: http://www.hockeyallsvenskan.se/guldtrojan

Logga att ladda ned: http://www.hockeyallsvenskan.se/om/pressinformation

• Bollsporter

AHF HockeyAllsvenskan AB, i dagligt tal HockeyAllsvenskan, ägs av de allsvenska hockeyklubbarna. Drygt 1,2 miljoner åskådare går på en match i HockeyAllsvenskan