Celebert besök på Hockeyettans 5:e årsmöte

38 av medlemsklubbarna fanns representerade på mötet som hade ett digert program. Bland annat gästades mötet av Anders Larsson (ordförande Svenska ishockeyförbundet), Jörgen Lindgren (vd SHL) samt Stephan Guiance (vd HockeyAllsvenskan) som samtliga på ett eller annat sätt redogjorde för läget inom svensk hockey och den resa en organisation kan göra för att tillsammans skapa en stark produkt.

Ett väldigt inspirerande årsmöte som framhöll vikten av att enighet ger styrka och att hockeyn har en enorm kraft när vi bestämmer oss för att göra något. Vi är alla en del av den svenska hockeyfamiljen, där Svenska Ishockeyförbundet vill vara loket, sa bl. a Svenska Ishockeyförbundets ordförande Anders Larsson.

Nya i styrelsen blev Jan Svensson (Kristianstad), Carl-Magnus Jonsson (HC Dalen) och Petter Dahlstedt (Surahammar). John Falck och Peter Hällsås lämnade styrelsen i Intresseorganisationen Hockeyettan men har ombetts att kvarstanna i styrelsen i Hockeyettan AB, för att därifrån verka mer i professionellt i den fortsatta utvecklingen.

– I övrigt vill jag framhålla att alla våra medlemsföreningar och hela styrelsen bidragit på ett alldeles fantastiskt sätt under verksamhetsåret. Våra medlemsföreningar gör ett alldeles fantastiskt arbete, säger Ronnie Glysing.

-I Hockeyettan tar vi ett steg framåt detta år men har fortfarande ett antal utmaningar kvar där min förhoppning är att vi alla kan bidra och på så sätt fortsätta den positiva utvecklingen även kommande verksamhetsår, avslutar Ronnie Glysing, som omvaldes till ordförande i Hockeyettan.

För ytterligare information kontakta:

Ronnie Glysing, ordförande Hockeyettan, 070-9600110, ronnie.glysing@hockeyettan.se

• Hockey

Hockeyettan är en intresseorganisation som bildades den 19 augusti 2012. Hockeyettans avsikt är, att i samverkan med Svenska Ishockeyförbundet, SHL (Svenska Hockey Ligan) och HockeyAllsvenskan utveckla svensk hockey i allmänhet men Hockeyettan i synnerhet. Huvudsponsor för Hockeyettan är Svenska Spel.