Höganäs Energi introducerar el till fast pris

Höganäs Energi börjar erbjuda elhandelsavtal till fast pris. Det innebär att invånarna i Höganäs kan teckna ett fast eller rörligt elavtal hos sitt lokala elbolag.

De fasta elhandelsavtalen har avtalstider på ett, två och tre år och kan tecknas direkt på hemsidan. Höganäs Energi har fått positiv respons och många intresserade sedan de lanserade elhandel i maj. Tidigare tillhandahöll bolaget endast själva infrastrukturen och kunderna var tvungna att teckna elhandelsavtal med fristående elleverantörer. Idag är det många som väljer att köpa sin el hos sitt närbelägna elbolag och måna om det lokala.

Som det lokala elbolaget vill vi ge invånarna möjlighet att välja det elavtal som passar dem bäst. Med ett fast elpris är man skyddad mot eventuella prisökningar och slipper överraskningar när fakturan kommer.  Det är ofta bra för kunder med större elförbrukning eller de som har små marginaler i sin budget, berättar Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi.

För frågor och mer information:
Kontakta Benny Ulmestig, VD, tel 042-33 72 20