Höganäs Energi inviger sitt fjärde affärsområde och erbjuder el till rörligt pris

Den 1 maj fick Höganäs Energi sitt fjärde affärsområde: elhandel. Det innebär att det nu går att teckna elhandelsavtal direkt med det kommunala energibolaget. I ett första skede kan man erbjuda avtal med rörliga priser.

– Vi har redan fått en väldigt positiv respons, förklarar Maria Edesgård som ansvarar för det nya affärsområdet. Ryktet går snabbt i lilla Höganäs och många är intresserade av att köpa sin el direkt från oss. Att nyfikenheten är stor bland Kullabygdens invånare märkte vi inte minst på vårmarknaden där vi var med och informerade om de nya avtalen.

Höganäs Energi kommer enbart att sälja energi från förnybara källor som vattenkraft. Den som vill veta mer kan gå direkt till hemsidan där man kan också kan teckna avtal direkt. För en personlig kontakt går det bra att kontakta kundservice på 042 – 33 74 00.

Från och med den 1 oktober 2014 planerar man att komplettera utbudet med avtal till fasta priser.