Höganäs Energi startar elförsäljning 1:e maj

I samband med att Höganäs Energi AB inom kort startar elförsäljning väljer man att teckna ett samarbetsavtal med Skellefteå Kraft.

– Skellefteå Kraft presenterade den bästa lösningen och vi är nöjda över detta nya samarbete, berättar Höganäs Energis VD Benny Ulmestig, Skellefteå Kraft har dessutom visat en ödmjuk inställning i dialogen med oss, något som är viktigt när det gäller att skapa ett positivt samarbete mellan en liten och en stor aktör.

– Vi är glada över att Höganäs Energi väljer oss. Vår affärsidé är att göra det enkelt och effektivt för nya aktörer på marknaden att starta upp elförsäljning och vi ser nu fram emot ett mångårigt och givande samarbete med Höganäs Energi, säger Frank Larsgård, handelschef vid Krafthandel hos Skellefteå Kraft.

Höganäs Energi ansvarar i dagsläget för elnät, fjärrvärme och stadsnät. Genom att från och med den 1 maj utöka med elhandel blir man ett komplett energibolag och kommer ett steg närmare målsättningen att bli ”världens bästa lokala energibolag”.

– Vi är ett litet bolag som är väl förankrat i bygden. Omtanke och kundfokus är våra hjärtefrågor, förklarar Benny Ulmestig. Genom att erbjuda elavtal gör vi det enklare för kunden, en faktura, en kontakt, tryggt elpris och framförallt en lokal service, vi känner kunden.

För mer information:

Benny Ulmestig