SNABBARE INFORMATION VID STRÖMAVBROTT I HÖGANÄS KOMMUN MED NY SMS-TJÄNST.

Nu förbättrar vi informationen vid  driftstörningar. De kunder som har ett mobilnummer registrerat på en adress i  vårt nätområde får ett sms vid strömavbrott, vattenavbrott och aviserade  reparationer. Tjänsten är ett komplement till informationen som publiceras på  hemsidan och Facebook.

För att ta hand om våra kunder på bästa sätt är det viktigt att snabbt kunna informera vid strömavbrott. Med den nya sms-tjänsten vill vi öka vår hjälpsamhet och förenkla för våra kommuninvånare. Lanseringen av tjänsten visar ett bra samarbete mellan kommunen och dess bolag samt att vi vill göra Höganäs Kommun till en ännu bättre plats att bo på, berättar Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi.

Vi kommer informera om avbrott gällande elnät, fjärrvärme och fiber. För att göra det så smidigt som möjligt för invånarna i Höganäs kommun kommer även kommunens VA-avdelning att använda samma tjänst för att informera om avbrott gällande vatten och avlopp.

- Vi ser det som en självklarhet att vara med i samma system, för att snabbt nå ut till berörda fastighetsägare vid vattenläckor och andra problem med va-anläggningen. Detta är ett sätt att ytterligare förbättra kommunikationen med våra kommuninvånare, säger Fredrik Arthursson VA-chef.

Driftinformation för alla fyra områden kommer att finnas tillgänglig på kommunens hemsida samt Höganäshems hemsida. Driftinformation gällande elnät, fjärrvärme och fiber publiceras också på Höganäs Energis hemsida och Facebooksida.

Tjänsten lanseras under vecka 13. Ägare till hus och fastigheter i Höganäs kommun kan anmäla och avanmäla mobilnummer för sin adress på:

Höganäs Energis hemsida. www.hoganasenergi.se/felanmalan/sms-avisering

Höganäs kommuns hemsida. www.hoganas.se/driftstorningar/sms-avisering

för mer information kontakta

MATTIAS FRANZÉN, Kommunikatör Höganäs Energi, telefon 042-33 72 88

• energibolag
  • sms
  • strömavbrott
  • driftinformation
  • sms-tjänst

Höganäs Energi är ett kommunalt bolag som tillhandahåller elnät, elhandel, digital infrastruktur och fjärrvärme till Höganäs invånare. Som ett litet bolag på en marknad med stora konkurrenter kan man erbjuda en unik närhet till kunderna och korta beslutsvägar.