Nytt rekordår på Högberga Gård

Nytt rekordår på Högberga Gård

Det ser ljust ut för Högberga Gård på Lidingö. 2012 summeras som det bästa året hittills. Det är tredje året i rad som man gör all time high på konferenshotellet som för ett par år sedan startade upp Sveriges första toscanska vinfabrik. Och trenden håller i sig.

– Också 2013 har börjat bra vilket förstås stärker oss i vårt beslut om fortsatta investeringar, säger Johan Hjort, VD på Högberga Gård. Just nu pågår bland annat arbetet med en ny mötessvit för avskilda möten och i anslutning till vinfabriken börjar ett stort matlagningskök ta form.

Under 2012 har man renoverat hotellrum och badrum. Mötesrummen har fått ny interiör, färgsättning och uppgraderad teknik. Sveriges första klimatpositiva vinkällare har byggts och i anslutning till det, ett exklusivt kombinerat vinprovar- och mötesrum. Allt fler kunder intresserar sig för vinfabriken på Lidingö och det härproducerade toscanska rödvinet 8.90. Och man fortsätter att utveckla sitt erbjudande.

– Förutom fortsatta investeringar i hårdvaran öppnar vi också upp för en helt ny marknad. Från och med mitten av februari kommer anläggningen hålla öppet varje helg för weekendgäster som önskar romantik, högklassig mat- och dryckesupplevelse, lugn, ro och njutning, säger Tanja Askrabic, marknadschef på Högberga Gård.

Hotellrummen har anpassats till denna satsning och har en mer romantisk karaktär. Också konceptet kring Vinfabriken utvecklas ständigt och lockar allt fler vinintresserade gäster till Högberga Gård.

- De satsningar vi gjort hittills har fallit väl ut och tilltalat såväl nya som återkommande kunder, säger Johan Hjort. Nu fortsätter vi framåt med målsättningen att få välkomna ännu fler gäster under 2013.