Trendrapport 2012 med Göran Adlén på Högberga Gård

Hur attraherar vi framtidens kunder? Hur kommer den kommunikationsrevolution vi ser idag att utvecklas. Varför kommer många av dagens företag att försvinna från marknaden. Och vad innebär egentligen story branding. Detta var några av de trender som Göran Adlén lyfte i samband med att Trendrapport 2012 släpptes inför en fullsatt publik på Högberga Gård på Lidingö.

För andra året i rad genomfördes Trenddagen med Göran Adlén på Högberga Gård. Samtidigt som anläggningen firar sitt 100-årsjubileum firar trendgurun 10 år av trendspaning. Temat för dagen gick i kontrasternas tecken och det bjöds på mat- och mötesupplevelser från ”Bondens bord” till ”Fantasier om framtiden”.

- Vi är otroligt stolta över att Göran åter valt Högberga Gård som plats för att genomföra arrangemanget på. Vårt gemensamma mål har varit att slå förra årets succé och bjuda deltagarna på en totalupplevelse utöver det vanliga. Och det känns som att vi tillsammans lyckats väl med, säger Tanja Jezewski, Marknadschef på Högberga Gård.

Diskussionerna gick varma mellan de olika akterna då deltagarna gavs tid för reflektion och diskussion. Högbergas matkreatör Tommy Eriksson tolkade framtidens mattrender och till middagen bjöds bland annat på; Flytande grönsallad, säsongens primörer från Ugglarp med blåbär samt hjort serverad på skog.

- Jag tror att framtidens måltider kommer bjuda på än mer upplevelser. Ett skådespeleri där man äter mer med alla sinnen. Dofter, texturer; att tillreda annorlunda rätter av sådant vi idag ser som basvaror. Därför tillagade jag bland annat en flytande grönsallad till varmrätten. Som en shot. Doft och färg ger en association av nyklippt gräsmatta och känslan i kroppen blir sommar, säger Tommy Eriksson.

Tolv timmar. Fjorton knivskarpa trender av Göran Adlén. Kontraster i miljö och upplevelser designade av Tomas Event och Design. Tillsammans med engagerad och generös publik som frikostigt bjöd på egna tankar och idéer blev Trenddagen 2012 med Göran Adlén åter en succé på Högberga Gård.