Butikskedjan IEMS väljer Hogia Retail

Butikskedjan IEMS – med 11 butiker runtom i landet – har valt butiksdatasystemet Hogia Retail för sin nya butik i Stenungsund, som öppnade i slutet av juli. Trygg, fin service och förenklad hantering av bland annat larmetiketter under prova-på-perioden gav mersmak, och nu skriver man skarpt avtal.

- Vi är stolta och glada över att välkomna IEMS som kund. Med Hogia Retail, specialanpassat till just kedjor, får de nu en modern, stabil och komplett lösning med full kontroll, säger Elisabet Staf, Hogia Handelssystem AB.

Under fyra månader har inredningskedjan IEMS provat Hogia Retail i butiken i Kungsbacka. Med butiksdatasystemet får de en uppgradering av kedjans systemstöd och tillgång till kedjehantering som förenklar butiksarbetet väsentligt.

Bland annat kan de se alla butikers lager och försäljning. Det går även att registrera artiklar centralt på huvudkontoret och hantera en komplett rapporthantering för alla butiker.

- Allt fungerar väldigt smidigt sedan vi öppnade butiken. Servicen och uppbackningen från Hogia har varit suverän. Att ha ett system som är skapat för just kedjor kommer att underlätta mycket i vår dagliga hantering, säger Ing-Marie Rising, ägare och grundare av IEMS.

Under prova-på-perioden har även hanteringen av larmetiketter förenklats, genom att det finns stöd för dessa i själva systemet Hogia Retail. En välkommen förändring för IEMS, som länge brottats med butiksstölder. Fler IEMS-butiker kommer troligen att införlivas i Hogia Retail under hösten och nästa år.

Hogia Retail är ett modernt butiksdatasystem med affärsanpassningar för större kedjor och mindre butiker.